ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

רץ בוואטסאפ: "סרטון שיופץ מחר פורץ לכם לטלפון"

הודעות מתרצצות להן רצוא ושוב בקבוצות הוואטסאפ, אחת מהן מלחיצה לא מעט אנשים שנחשפו אליה, אך מתברר כי מדובר בהודעה ישנה הממוחזרת בימים אלה ומטרתה היא בסך הכל "להלחיץ" • איך תוודאו להבא אם מדובר בהודעה אמיתית או שקרית?

whatsapp gold
whatsapp gold





בשבועות האחרונים רצה בוואטסאפ הודעה המזהירה מפני וירוס המתפשט בוואטסאפ באמצעות סרטון שנקרא 'מרטינלי', בנוסף מזהירה ההודעה מעדכון האפליקציה לוואטסאפ גולד. בפועל זה מכתב שרשרת שרק מנסה להלחיץ אתכם ומתריע על איומים ישנים או לא רלוונטים.

רבים מכם אולי קיבלו הודעת אזהרה בוואטסאפ מפני סרטון בשם מרטינלי שיופץ "מחר" ויפרוץ לכם לטלפון. זה נכון שקיימים וירוסים ונוזקות שיכולות להיות מופצות באמצעות הוואטסאפ, אך במקרה הזה מדובר במחזור של מכתב שרשרת שהופץ כבר לפני שנתיים ועושה קאמבק.

נוסח ההודעה שהתקבלה: "היום דיברו ברדיו על הווצאפ גולד וזה נכון. יש סרטון שיופץ מחר בוואטסאפ וקוראים לו מרטינלי אל תפתחו אותו, זה פורץ לכם לטלפון ושום דבר שתעשו לא יתקן את זה. תפיצו את המסר אם אתם מכירים מישהו. אם אתם מקבלים הודעה לעדכן את הוואטסאפ לוואטסאפ גולד אל תפתחו את זה!! כרגע הודיעו שהווירוס הוא חמור. העבירו לכולם".



במקרה הזה מדובר במכתב שרשרת שהופץ לראשונה כבר לפני שנתיים ותורגם לשפות שונות. במקביל להתעדכנות של מכתבי השרשרת במעבר לאפליקציות מסרים ורשתות חברתיות, אנחנו רואים גם שימוש בנושאים שמבוססים על התראות ומקרים אמיתיים על מנת לשוות למכתב אמינות.

"במקרה הנוכחי יש שילוב של מקרה אמיתי שכבר איננו רלוונטי ומכתב שרשרת ישן אחר" מסביר אמיר כרמי, מנהל טכנולוגיות בחברת אבטחת המידע ESET בישראל. "וואטסאפ גולד הייתה תרמית שהופצה בהודעות בוואטסאפ, שהבטיחה שיחות ווידאו ואימוג'ים ייחודיים למי שיתקין את 'הגרסה המשודרגת' של וואטסאפ, כאשר בפועל מדובר היה באפליקציה זדונית. מרטינלי היה כביכול שם של סרטון שהופץ לראשונה בספרד בשנה שעברה, ועליו נשלח מכתב שרשרת שהתריע על וירוס ש'מדביק את המכשיר תוך 10 שניות'. המכתב התגלגל מספרד גם למדינות נוספות. בפועל לא ידוע על נוזקה כזו שפגעה במשתמשים".

כרמי ממליץ "לא להתייחס להודעה או להעביר אותה הלאה, כאשר מקבלים הודעת אזהרה בסגנון הזה מומלץ להעתיק ולחפש אותה בגוגל כדי להבין מה מקורה והאם יש בסיס לתוכן שלה"

אז בפעם הבאה שאתם מקבלים הודעה בסגנון הזה, חיפוש קצר בגוגל של נוסח ההודעה יכול לחשוף מה עומד מאחוריה ולהסיר דאגה מליבכם, בנוסף תוכלו להרגיע את חבריכם שהפיצו את ההודעה. רצוי גם לבקש ממי שקיבלתם את ההודעה לא להפיץ אותה במידה ואכן אין לה בסיס במציאות.
וואטסאפ וירוס מכתב שרשרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד