י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

1,000 מוצרים בלי מחיר: קנס של 309 אלף שקל לרשת בר כל

ביקורות בחמישה סניפים של רשת השיווק החרדית העלו שורה של עבירות על החוק להגנת הצרכן הרשת עירערה וטענה כי הקנס אינו מידתי, אך ביהמ"ש דחה את הערעור

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



בית משפט השלום בתל אביב דחה את הערעור שהגישה רשת השיווק החרדית בר כל, וקבע כי היא תשלם קנס בסך 309 אלף שקל שהטילה עליה הרשות להגנת הצרכן בגין הטעיית צרכנים.

ב-2015 ביצעה הרשות ביקורת בחמישה סניפים של רשת השיווק (נתניה, רחובות, בית שאן, רכסים ואלעד) ובמהלכה התגלה כי לא הציגה את המחיר על גבי יותר מאלף מוצרים, בניגוד לחוק הגנת הצרכן. בשני מוצרים אחרים נמצא הבדל בין המחיר שהוצג על המוצר לבין המחיר בקופה, ובמקרה נוסף הוצג שלט שמציג מחיר לא חוקי (9.99 שקל). ברשות להגנת הצרכן טענו כי הקנס שהוטל על הרשת מצומצם יחסית, ולא כולל מוצרים רבים שבגינם נמצאה הטעיה.

בערעור שהגישה טענה רשת בר כל טענה, בין היתר, כי הקנס אינו סביר וכי הטלת עיצומים על קבוצות של מוצרים היא מעשה לא מידתי. כמו כן טענה הרשת כי הקנס הוטל סמוך מדי לתיקון חוק הגנת הצרכן, כי נוהל האכיפה של הרשות טרם פורסם בזמן עריכת הביקורות וכי הרשות השתהתה בהטלת העיצומים ובכך גרמה לרשת נזק.

השופטת רחל ערקובי דחתה את טענות רשת השיווק, וכתבה בפסק הדין "מסכימה אני עם המשיבה כי דווקא בשעה שציבור גדול של צרכנים פוקד את הרשת, על עוסק לוודא ביתר כי אכן הוא ששומר על הוראות החוק".
בר כל קנס מחיר צרכנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד