י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

איך להוציא או לחדש ויזה לארה"ב - ולהישאר בחיים

להיכנס לארה"ב זה סיפור לא קל: צריך להוציא ויזה אשר כרוכה בבירוקרטיה רחבה ומסובכת • אם גם אתם רוצים להוציא את האשרה הנכספת, אך אין לכם כח להיכנס לבירוקרטיה - הכתבה הזו תעניין אתכם

צילום: pixabay
צילום: pixabay

 


כל אחד רוצה להגיע לארה"ב. אם זה על מנת לטייל מחוף לחוף, להשתקע או לבקר קרובים. המסע לארה"ב כרוך בהוצאה של אשרת שהייה, קרי ויזה. את הוויזה הנכספת ניתן להוציא באמצעות פניה לשגרירות ארצות הברית שממוקמת בעיר ירושלים. בימים כתיקונם ישנם תורים ארוכים אשר משתרכים במסדרונות השגרירות. כמות האנשים אשר מעוניינים לנחות בנמל התעופה קנדי היא עצומה והביקוש גדול בהרבה מההיצע.

קבלת ויזה היא לא דבר קל לביצוע ורבים נעזרים בחברות שונות אשר מציעות עזרה לאנשים שמתקשים בתחום. תהליך הבקשה כרוך במילוי של טפסים רבים, ראיונות והמתנה מורטת עצבים לתשובה שתגיע. האמריקאים לא נוטים לחפף והם יודעים לשאול את השאלות הנכונות ולהגיע אל כל המידע אשר הן זקוקים לו על מנת להחליט.

למה זה כל כך קשה?

מאז הפיגוע במגדלי התאומים שינו הרשויות האמריקאיות את הגישה לאנשים שמבקשים להיכנס לתחומה. וכעת אנשים רבים הפכו בעל כורכם לחשודים. כל מי שמגיע מארצות המזרח התיכון נבחן בקפידה וכאמור אין ממש סנטימנטים לעניין. כאשר אתם ניגשים לשגרירות על מנת לקבל ויזה יהיה עליכם ראשית להוכיח את מטרת ביקורכם. בין השאר יבקשו מכם להציג אישורים שונים אשר יוכיחו שאין בכוונתכם להישאר על אדמת ארצות הברית לאחר שהוויזה שלכם תפוג.

טפסים לויזה לארה"ב ניתן להשיג בשגרירות ארה"ב או דרך רשת האינטרנט בצורה מקוונת. ישנם כמה גורמים אשר יקבעו את סוג הוויזה שתקבל. מטרת הנסיעה היא אחד הגורמים וסוג הוויזה יקבע על פי חוקי ההגירה האמריקאים. בכל מקרה יהיה עליך לעמוד בקריטריונים נוקשים של הוויזה שאותה תרצה להשיג. ישנה אפשרות לעיין במדריכים שונים ולהבין אילו סוגי וויזות יש ומה מתאים לך.

 

סוגי ויזות
ישנן שני סוגים של ויזות לארה"ב:

* ויזה למטרת הגירה מאפשרת שהות ארוכה וגם אישור לעבוד. אנשים שמבקשים וויזה מסוג זה מטרתם היא בדרך כלל קבלה של אזרחות אמריקאית.

* ויזת מבקר אשר לא מיועדת למטרת הגירה וניתן לבקר באמצעותה בארה"ב לטווח קצר יחסית.

תושבי ישראל שיש בידיהם דרכון ישראלי וחשקה נפשם בביקור בארצות הברית יהיה עליהם להצטייד בוויזת מבקרים. הגשת בקשה מלווה בכמה דברים חשובים, ציון מטרת הנסיעה, ועוד. הקונסול הוא זה שיקבע לבסוף איזו וויזה תונפק :

* ויזה b1 /b2 אלו שני סוגי וויזות שונים. הראשון הינו הנפוץ ביותר ומיועד למטרות של תיירות, טיפולים רפואיים או ביקור קצר. עלותה 160$. הסוג השני הינו וויזת עסקים. היא דומה לסוג הראשון אך היא מיועדת לאנשי עסקים אשר רוצים להגיע לארצות הברית למטרת כנס, וועידה כל שהיא או פגישת עסקים. עלותה היא כ-160$. ניתן לבחור להוציא מראש את הויזה b1/b2 שמוגדרת כויזת תיירות ועסקים.

* ויזת סטודנט מיועדת לסטודנטים אשר נרשמו למוסד לימודים אקדמיים כל שהוא בארה"ב. אלו יכולים להיות גם לימודים מקצועיים. גם מחירה של ויזת סטודנט היא 160$

* אנשי אקדמיה אשר רוצים לעבוד או לקבל הכשרה מקצועית שקשור למוסד לימודים כל שהוא יכולים להצטייד בוויזת חילופי מבקרים. ויזה זו מיועדת גם למדריכים במחנות קיץ וסטודנטים לרפואה.

* ויזת סוחרים מונפקת למי שעוסק במסחר בין ארה"ב לישראל. ישראלי אשר מעוניין להגיע לארה"ב על מנת להשקיע בעסק שקיים שם יוכל לבקש וויזה זו. הוויזה תעניק לו אשרת עבודה ותהיה לו אפשרות לשהייה ארוכה, לפחות כל עוד העסק פעיל.

איך מחדשים את הוויזה לארה"ב

כאשר פג תוקף הוויזה יש לפעול לחידושה המהיר. חידוש ויזה לארה"ב הינו תהליך זהה לחלוטין להוצאתה של ויזה חדשה. יש לעבור את כל המסלול מהתחלה כולל מילוי של כל הטפסים ולעמוד בראיון של פקיד השגרירות. טופס 160 ds ניתן למילוי באתר השגרירות של ארה"ב ולאחר מכן יהיה עליכם לקבוע תור לראיון אישי וכמובן שתאלצו להגיע עם תמונות פספורט תקניות ולהציג את כל המסמכים הדרושים לקבלת הוויזה.

ישנם אמנם אנשים אשר קיבלו ויזה לכל החיים לארה"ב אך החל משנה 2005 החליט הממשל האמריקאי על הביטול של האפשרות הזו. המסקנה היא שיהיה עליכם למלא את הטפסים ולפעול להוצאת ויזה חדשה שתוקפה יהיה עד עשר שנים ובמקרים שונים אף פחות מכך. אין בקבלת וויזה בעבר כהבטחה לקבלת וויזה חדשה, ועובדי הקונסוליה יבדקו לעומק כל בקשה שתגיע לטיפולם.

אז מה כדאי לעשות

היות שחידוש ויזה לארה"ב דומה מאוד לקבלת הוויזה בפעם הראשונה יהיה עליכם לעבור בשנית את כל השלבים שיכללו את מילוי כל הטפסים כולל טופס 160 ds שפרוש על פני 15 עמודים. בנוסף כמובן שתאלצו לשלם את האגרה בסך 160$ ולהיכנס לראיון אישי שיערך בשגרירות ארה"ב בישראל (יש מקרים בהם תוכלו להימנע מלהגיע לראיון בשגרירות ורק לשלוח את המסמכים). גם אם כל כוונתכם הייתה לעצור בארה"ב כיעד ביניים במטרה להמשיך ליעד אחר, תאלצו להוציא וויזה. המצב הביטחוני הוא ללא ספק אחת הסיבות העיקריות להתפתחותן של הדרישות החדשות ולא נראה שבקרוב הדרישות הללו יתבטלו.

במידה ואתם מעוניינים לחדש את הויזה וחסוך לעצמכם את הזמן הבירוקרטיה, תוכלו להסתייע בחברת VISA USA שמתמחה בחידוש ויזה לארה"ב. מומלץ להתרשם מהאתר ולבדוק את ההמלצות של הלקוחות בעמוד המלצות.

אמנם ישנם דיבורים על זה שהוויזה לארה"ב תבוטל וכל מי שירצה יוכל למצוא את עצמו על מטוס אל ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. אך עד שזה יתרחש ניאלץ ללכת על פי החוקים האמריקאיים. ויזה לכל החיים היא דבר שכבר אינו קיים כיום ויש לחדש אותה בכל 10 שנים על ידי פניה לשגרירות.

טיול מחוף לחוף

כל טיול שאתם מתכננים כרוך בדברים רבים שיש לסדר. החל ממלונות, טיסות ועוד דברים נוספים. גם אם מדובר על טיול חד פעמי ומרגש שיכלול ביקור בכל האתרים המעניינים ביותר ברחבי ארה"ב, לא תוכלו לצאת אליו אם לא הצטיידתם בוויזה מתאימה. אם מדובר על טיול שמלווה בילדים אז כדאי מאוד שתדאגו לכל מה שצריך, אישורים, מסמכים, דרכונים וויזות לכולם.

בסופו של דבר הרי לא יתכן שכל הטיול שלכם לא יצא אל הפועל רק בגלל שלא דאגתם להוצאה של וויזה. ישנן חברות שונות אשר כל עיסוקן הוא עזרה לאנשים שמתקשים להוציא וויזה לארה"ב. פניה לאחת מהחברות הנ"ל עשויה להיות פתרון מצוין ותחסוך לכם זמן רב וטרטורים. גם הסיכוי לקבלת וויזה יעלה באופן משמעותי.

במה ניתן לסייע

החברות אשר מסייעות לכם לקבל וויזה ואישורים שונים על מנת להגיע לארה"ב מצוידות בידע בניסיון רב והן מכירות היטב את המערכת של שגרירות ארה"ב ולכן יכולות לחסוך לכם זמן יקר. על כן ניתן להסתמך עליהן בבקשה ולהתפנות לדברים החשובים יותר כמו תכנון הטיול שלכם. בנוסף הפניה לחברה שמבינה בנושא תמנע מכם לבצע שגיאות שונות שעלולות לעלות לכם בזמן וכסף. ישנם טפסים רבים שיהיה עליכם למלא וכל שגיאה עלולה להתפרש כניסיון לרמות. היות ולאמריקאים אין סבלנות למעשי רמיה יהיה קשה להסביר להם שמדובר בטעות גרידא.

אחת החברות המובילות בתחום היא חברת VISA USA עליה יש המלצות רבות. החברה מתמחה בהוצאת ויזה לארצות הברית למטרת תיירות ועסקים.

כדי להסתייע בחברה בקרו באתר: https://www.visa-usa.co.il/

ויזה ארהב בירוקרטיה שגרירות ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד