י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

צפו: לכד ציפורים בתוך קרטון פחיות משקה

פקחי רשות הטבע והגנים במחוז צפון הוזעקו לשטח פתוח באזור נחל תבור בעקבות דיווח שהתקבל מבוקר באזור, שזיהה מלכודות חוחיות, שהופעלו על פי החשד על ידי ציידי חוחיות מנוסים. הפקחים שהגיעו לשטח פירקו את המלכודות בזריזות והצליחו לשחרר חזרה לטבע כ-20 חוחיות חיות

שחרור החוחיות. צילום: נמרוד להב, רשות הטבע והגנים
שחרור החוחיות. צילום: נמרוד להב, רשות הטבע והגנים



פקחי רשות הטבע והגנים במחוז צפון הוזעקו היום (שני) לשטח פתוח באזור נחל תבור בעקבות דיווח שהתקבל מבוקר באזור, שזיהה מלכודות חוחיות, שהופעלו על פי החשד על ידי ציידי חוחיות מנוסים.

עם ההגעה לשטח הפקחים פירקו את המלכודות בזריזות והצליחו לשחרר חזרה לטבע כ-20 חוחיות חיות. מסריקות שנערכו באזור לא נמצאו החשודים במעשה והרשות תמשיך בחקירת האירוע.

בתיעוד הוידאו ניתן לראות כי הצייד הכניס את החוחיות לתוך מגש פחיות משקה אנרגיה XL, ועל מנת שלא יברחו/תברחנה, עטף את הקרטון עם רשת מבד וסוגר.

שחרור החוחיות. צילום: נמרוד להב, רשות הטבע והגנים

בעשורים האחרונים מספר החוחיות בטבע בירידה ניכרת כתוצאה מצייד בלתי חוקי. ברשות הטבע והגנים מציינים כי צייד חוחיות הוא מעשה אסור על פי חוק, שכן החוחית, המצויה בסכנת הכחדה, נחשבת לערך טבע מוגן.

בתוך כך רשות הטבע והגנים פועלת בכל האזורים ובכל המישורים על מנת לצמצם ולמגר את התופעה, לרבות החמרת הענישה על העבריינים בתחום זה.

רק לאחרונה השנה, גזר בית המשפט בטבריה חצי שנת מאסר בפועל וקנס של 12 אלף ₪ על צייד חוחיות סדרתי בשנות הארבעים לחייו ממזרח ירושלים. זאת לאחר שנתפס פעמיים והופעל כנגדו המאסר על תנאי שנגזר עליו.,
רשות הטבע והגנים מלכודת חוחיות ציד ציפורים נחל תבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד