י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הזמנת קרובי משפחה מחו"ל

כל אזרח ישראלי אשר יש לו קרובי מששפחה בחו"ל, ניתנת לו האפשרות להגיש בקשה להזמנת קרובי משפחה לביקור בארץ. להגשת הבקשה ישנם כמה סייגים חשובים שיש לעמוד בהם, ביניהם ההקפדה על כך שמבקש האשרה הינו אזרח ישראלי כחוק או תושב קבע. תייר אשר שוהה בישראל לא יוכל להזמין תייר אחר בנוהל הזה.

פיקסביי
פיקסביי





הדרך הרגילה שעושה אדם אשר מבקש לבקר בישראל עוברת דרך הקונסוליה הישראלית במדינתו. במקרה שמדינת המוצא שלו פטורה מהוצאת אשרה לביקור בארץ, יוכל המבקר לקבל את האשרה בעת נחיתתו בנמל התעופה. ישראלי אשר מעוניין לארגן אישור או הזמנה לנתין זר שמגיע מחו"ל יבצע את ההליך באחת הלשכות של משרד הפנים.
מתי צריך להגיש בקשה?
ישנם מקרים שונים בהם קובע החוק שצריך להגיש בקשה מיוחדת להזמנת קרובי משפחה מחו"ל:
אם אין במדינת המוצא של המבקר קונסוליה ישראלית.
במקרה שבו הנתין ביקש אשרה אך סורב על ידי המדינה.
אם הנתין שהה בתחומי המדינה בעבר שלא כחוק. במקרה כזה יאלץ הנתין להמתין כ-10 שנים עד לבקשה חוזרת.
במקרים הומניטריים שונים. לדוגמה, איחוד בין הורה מבוגר או קשיש לבו שנמצא בישראל.
נתין שמוזמן לארץ לצורך עסקים.
במה כרוכה הבקשה?
אזרח ישראלי אשר מעוניין להזמין נתין זר לביקור צריך להתייצב פיזית בלשכת משרד הפנים באזור מגוריו, להצטייד במסמכים שונים, למלא טפסים ובמקרים מיוחדים להביא גם מסמכים אשר קשורים באדם אשר אמור להגיע לביקור. אם מדובר על מדינה שישנן הסתייגויות לגביה יהי עליו להביא גם קורות חיים של אותו אדם ולחתום על התחייבות שהנתין לא יישאר בתחומי המדינה לאחר שתפוג האשרה שלו.
אחד התנאים החשובים ביותר לצורך הבקשה הוא הוכחת קשר כל שהוא משפחתי או עסקי בין המזמין למוזמן. הסיבה לכל ההתנהלות הזו היא לצורך מניעת השתקעות של נתינים זרים בישראל שלא כחוק.

מי יוכל לסייע בנדון?
היות שמדובר על הליך לא פשוט שכרוך בפרוצדורות רבות, כדאי לפנות אל
עורך דין הסדרת מעמד שיטפל בנושא. מי שמבין בתחום זה יוכל בוודאי לשפר מאוד את הסיכויים לקבלת אישור שהייה בעבור בן משפחה, חבר או שותף לעסקים. מומלץ לבצע את הפניה מבעוד מועד ולא להמתין לרגע האחרון שבו הנתין הזר אמור כבר לעלות ל המטוס.

ככל שמבצעים את הדברים באופן מסודר יותר כך גם יתייחסו אליכם בכבוד בלשכת משרד הפנים ויטפלו בבקשה שלכם ברצינות הנאותה.
עו"ד ויזה לישראל הינו בעל הכישורים הנדרשים ומכיר פסיקות עבר. לרשותו של עורך הדין תקדימים ומקרים שונים שיכולים לעמוד לזכותו של הנתין הזר.

למה לא לפנות לבד וזהו?
אמנם ניתן לפנות אל משרד הפנים בעצמיכם ולנסות להשיג את האישור המיוחל. יש לציין שככול שהמצב מורכב יותר כך יהיה לכם קשה יותר להשיג את האישור ובמקרים רבים תסורבו על ידי הפקיד בלשכה. ישנם גם מקרים שבהם יוטל עליכם לספק ערבון כספי או התחייבות של כמה עשרות אלפי שקלים. עורך דין מומחה יקל עליכם בתהליך, יאיץ אותו ויאפשר לכם לבצע את התכניות שלכם ללא הפרעה. כאי להתייעץ עם אנשים שמבינים בתחום ולשכור רק עו"ד מנוסה ומוכר.
טיסות חו עו ויזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד