י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

הסטארטאפ של גבאי בית הכנסת: כך ינותקו הלומדים מהפלאפון

גבאי בית הכנסת האמונים בין היתר על שמירת קדושת המקום, מנסים בכל דרך יצירתית להפסיק את צלצולי הפלאפונים והעיסוק בהם בזמן התפילות והשיעורים • רובם מסתפקים בשלטים חובבניים, אך יש גבאי שהלך צעד קדימה והביא פתרון מבריק

הסטארטאפ של גבאי בית הכנסת: כך ינותקו הלומדים מהפלאפון
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

 


"וידום בארון": יוזמה חדשה בבית הכנסת 'שירת נפתלי' בעיר החרדית אלעד, שבראשות הרב יוסף הבלין - גבאי בית הכנסת התקין לרשות המתפללים לוקרים מעץ הכוללים מנעול ושקע טעינה עבור הפלאפונים של המתפללים, כך שבזמן התפילות והשיעורים הם יניחו אותם בארון ויהיו מרוכזים ועסוקים במה שבאמת צריך להיות עסוקים בבית הכנסת.

במודעה שנתלתה מחוץ לבית הכנסת נכתב: "אין יותר תפילות ושיעורים עם פלאפון. בוחרים תא עם מטען תואם, מכניסים, נועלים, ומתפללים ולומדים בראש שקט!".

בבית הכנסת 'שירת נפתלי' מתפללים בעיקר אנשי עסקים המשתייכים לזרם המודרני במגזר החרדי.

אחד מגבאי בית הכנסת 'שירת נפתלי', שהיה שותף ליוזמה אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "בית הכנסת פעיל בכל שעות היום - שיעורים ותפילות. כידוע בשנת 2018 אנשים מכורים לפלאפון 24/6. לפני תקופה הצעתי למתפללים שבכל שיעור/תפילה ישימו את הפלאפון בפינה בבית הכנסת בכדי שלא ישיח את דעתם - המתפללים נענו בחיוב, אבל חלקם אמרו: "רק אם יהיה לי מטען", "רק אם יהיה לי ארונית עם מנעול".

הגבאי ממשיך ומספר ל'בחדרי חרדים': "נגשתי לנגר והזמנתי לוקרים מעץ עם חור למטען והנה היום לאחר שלושה חודשים הארונית הותקנה בבית הכנסת".

לסיום, הוא מתאר בהתרגשות את תגובת המתפללים: "זה מדהים. אנשים אומרים לי שבזכות זה הם מקשיבים לכל השיעור מתחילתו ועד סופו ללא הפרעות. ממש מעבדות לחירות".

 






לוקרים מטען סטארט אפ בית כנסת פלאפונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד