י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לתדהמת החקלאים: רובם לא יקבלו פיצוי על טרור העפיפונים

טרור העפיפונים הכה רבות בחקלאי העוטף בדרום. כעת, התבשרו כי יקבלו פיצויים • לתדהמתם, התנאים לקבלת הפיצויים אינם תואמים את רוב החקלאים שנפגעו

שריפת קוצים. צילום: דוברות המועצה האיזורית אשכול
שריפת קוצים. צילום: דוברות המועצה האיזורית אשכול



אתמול, התבשרו החקלאים בעוטף עזה שמשרד החקלאות יעניק פיצויים לבעלי השדות שנמצאים בטווח 0-7 ק"מ מרצועת עזה, ושקצרו את שדותיהם מוקדם בשל טרור ההצתות שכילה עד כה אלפי דונמים של חיטה לפני קציר.

לתדהמת הנהלות קיבוצי ומועצות עוטף עזה, הוחלט שהפיצוי יינתן רק על חיטה שנקצרה בין התאריכים 18.5-10.6, בעוד שטרור ההצתות החל הרבה לפני התאריך הנקוב. למעשה, הימים הקשים ביותר, בהם נגרם נזק רב לשדות, היו הימים בתחילת חודש מאי ולא בסוף חודש מאי.

התאריך שנקבע מונע למעשה, מתן פיצויים לחקלאים מאיגוד שכ"מ, האגודה השיתופית של קיבוץ כפר עזה ומפלסים, שהשריפות הרבות הביאו לכך שסיימו לקצור את שדותיהם כמה ימים לפני ה-18 למאי.



אלון שוסטר, ראש המועצה האזורית שער הנגב אמר כי "לצערנו נדמה שמשרד החקלאות קבע את התאריך לתחילת מתן פיצויים באופן שרירותי וללא בדיקה מעמיקה עם הצבא וחקלאי האזור. יום אחר יום, במשך שבועות ארוכים, נאלצו חקלאי שכ"מ (שותפות כפר עזה- מפלסים) לעמוד בחוסר אונים, מול מראה שדותיהם העולים באש. בייאושם ותוך כדי סכנת חיים והפסד כלכלי אדיר, קצרו את השדות תחת האש המשתוללת. לא יעלה על הדעת שמשרד החקלאות לא ימצא לנכון לפצות אותם אך ורק כי כל זה קרה לפני התאריך המופרך שקבע משרד החקלאות. לא ניתן שחקלאי כפר עזה ומפלסים ייאלצו להתמודד עם נזקי טרור העפיפונים לבד. פנינו כבר למשרד הביטחון, שם הבטיחו שיסייעו לנו במאבק לשינוי התאריך הקובע למתן פיצויים".

עוד אמר שוסטר: "גם במס רכוש צריכה להיות הבנה שלשריפות האלו יש השלכות עצומות וישנו נזק כלכלי אדיר, ישיר ועקיף. מלבד הנזק לתבואה יש גם נזק עקיף לברזי ההשקיה, לקוי המים ולציוד האלקטרוני בשדות".

לסיום אמר: "ללא פיצוי ישיר ועקיף ממס רכוש וללא פיצוי של משרד החקלאות לאגודת שכ"מ לא נוכל כולנו לומר כי פעלנו באופן הצודק והראוי מול כלל חקלאי עוטף עזה".
טרור העפיפונים שדות חיטה עוטף עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד