י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המשפחה זועמת: "הפריטים במכירה הפומבית - גנובים"

מכירה פומבית נערכה היום לפריטי יודאיקה בירושלים. בין הפריטים, מכתב ניחומים מהרבי מחב"ד זצ"ל למשפחת גולדברג, וכן מכתב אוויר ועשרות שטרות של דולר אחד מהרבי זצ"ל • אלא שמשפחת גולדברג טוענת כי הפריטים נגנבו מהם

צילום: חבדפדיה
צילום: חבדפדיה



מכירה פומבית נערכה היום לפריטי יודאיקה בירושלים. בין הפריטים, מכתב ניחומים מהרבי מחב"ד זצ"ל למשפחת גולדברג, וכן מכתב אוויר ועשרות שטרות של דולר אחד מהרבי זצ"ל.

בני משפחת גולדברג פנו ל'בחדרי חרדים' ואמרו כי מדובר בפריטים שהיו בבית דודתם הלן וייסבלום שהתגוררה בצפת ועברה להתגורר בצרפת מטעמים בריאותיים. "דודה שלי בת 86 התגוררה בצפת במשך כשלושים שנה ולפני שבע שנים עברה לגור אצל אבי בצרפת. מאחר ואין לה ילדים והיא נזקקה לסיוע יום יומי", אומר ל'בחדרי חרדים' לוי גולדברג.

לדבריו, לאחרונה נפרץ הבית של הדודה בצפת ונגנבו משם פריטים אישיים. "חלק מהפריטים שנגנבו מהדירה, נמכרים באתר המכירות 'מורשת'. היא התקרבה לחב"ד וביקרה אצל הרבי לא מעט פעמים ובמהלכם קיבלה דולרים מהרבי, כשסבתא שלי נפטרה היא קיבלה מכתב ניחומים מהרבי - ופריטים אלו נמכרים במכירה פומבית למרות שנגנבו" אומר לוי.

הוא מספר כי אביו ניסה למנוע את מכירת הפריטים, אך ללא הצלחה, "הוא פנה למשטרה אבל זה לא עזר. פרצו לבית של שתי ניצולות שואה, אחת מהן כבר נפטרה. איך אפשר למכור דבר כזה ששייך להן?" הוא שואל. לדבריו, כאשר פנו ל'מורשת', נמסר להם כי הפריטים נמצאו בחורבה בצפת.

בני המשפחה פנו לרבנים, הרב מרדכי ביסטריצקי רב קהילת חב"ד בצפת והרב ברוך בועז יורקוביץ רב חב"ד לוד, שהוציאו מכתב האוסר את רכישת הפריטים הללו.

עו"ד רן שטרוך פנה למנהלי המכירה והתריע בפניהם בטרם הגשת תביעה משפטית, תוך שהוא מציין כי התקבלו ראיות ברורות מהן עולה תמונה של הגיבה ומועדה, ואף זהות הגנב - "פרטים הסוטרים לחלוטין את שנכתב על ידכם בהודעה הנ"ל שקיבלתי וכן את שכתב מר ורטה בהתכתבות לפני זמן מה עם הרב דובער גולדברג, אחיינה של מרשתי".

המכתב מציין עורך הדין כי המוכר, הלקוח של מורשת, "רכש רכוש גנוב בידיעה ברורה שזה מקורם של הפריטים. למרות השמות הברורים של בעליהם על גבי הפריטים, נמנע במכוון מלברר מי הם ולהשיבם להם, או לחות לברר כיצד הגיעו לידי אותו אדם שמכר לו אותם".

מחברת 'מורשת' נמסר בתגובה לטענות הללו, כי "לפני כחודש ימים דיבר הטעון לבעלות עם מנהלי מורשת שביקשו הוכחה לטענותיו, הנ"ל התעלם מהבקשות של מורשת ואמש בסמוך למכירה ניסה בחטף לעצור את מכירת הפריטים ובעזרת בא כוחו נשלח מכתב עם טענות כאלה ואחרות שאין זה המקום לדון בהם".

לגבי המכתבים עם פסק הדין של הרב ברוך בועז יורקוביץ והרב מרדכי ביסטריצקי נמסר, "אנחנו רוצים להאמין כי המכתבים הנ"ל מזוייפים, אחרת הדברים חמורים ביותר! הפסק דין הנ"ל ניתן בשמיעת צד אחד בלבד! נגד החוק! והרמת יד בתורת משה!!. ובאם יתברר כי המכתבים הנ"ל אכן מקוריים, מורשת מכירות פומביות שומרת לעצמה את הזכות לתבוע את הנוגעים בדבר ואף את הרבנים הנ"ל על כל נזק שיגרם למורשת ולמכירה בעקבות פרסום המכתב".

ניסים ורטה מבעלי 'מורשת' הוסיף כי, "מכירת הפריטים תמשך כרגיל ע"פ ההלכה שממנה לא נזוז ימין ושמאל. וכך גם מבחינת החוק! חשוב להדגיש כי במכירה ישנם 440 פריטי יודאיקה חשובים וכל הטענות הנ"ל הם על 10 פריטים בלבד. ראוי לציין כי כל הטענות והתביעות הנ"ל אינם קשורים לקונים ושמות הקונים והמוכרים ישארו חסויים".
מורשת הרבי מחבד יודאייקה גניבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד