י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ההמונים בכו בהלוויית המשפיע ר' קלמן גולדשמידט • תיעוד

המונים ליוו לפנות ערב למנוחות את המשפיע רבי קלונימוס קלמן גולדשמידט זצ"ל, שנפטר היום בגיל 69 לאחר התמודדות עילאית עם המחלה הקשה שקיננה בגופו • "זכיתי להיות לידך. אבא יקר. היית החבר הכי טוב שלי. הרב שלי ובעיקר אבא שלי"

ההמונים בכו בהלוויית המשפיע ר' קלמן גולדשמידט • תיעוד
קובי הר צבי



המונים ליוו לפנות ערב למנוחות את המשפיע רבי קלונימוס קלמן גולדשמידט זצ"ל, ממשפיעי חסידות ברסלב שנפטר היום בגיל 69 לאחר שחיזק אלפים רבים בתורה ויראת שמים.

במסע הלוויה שיצא מרחבת בית המדרש ויז'ניץ ברחוב קצנלבוגן בשכונת הר נוף בירושלים השתתפו המונים שביכו את לכתו.



ראשון המספידים היה המקובל הצדיק רבי גמליאל רבינוביץ. לאחר מכן הספיד המרצה הנודע הרב צביאלי בן צור שביכה בהספדו: "ר' קלמן נפטר עם פסוקים וברכת 'שהכל'. המילים האחרונות שלו היו 'הבל הבלים הכל הבל'".

אחריו הספידו בניו ר' שבתי ור' אברימי שעמדו על גדלותו של אביהם הגדול. בנו ר' אברימי אמר: "זכיתי להיות לידך. אבא יקר. היית החבר הכי טוב שלי. הרב שלי ובעיקר אבא שלי. לפני 3 שנים כשקיבלת את המחלה צחקת מול הרופא ואמרת לו: הקדוש ברוך הוא - הוא הצלף הכי גדול בעולם. הוא לא לוקח את כולם, אלא רק את מי שהוא רוצה. הוא צלף בי והוא רוצה אותי".

"אלפי חולים מכל העולם ראו את הסרטונים שלך ואמרו לעצמם: 'אם הוא שקיבל את המחלה - שמח, גם אנחנו'. אבל מנגד, כמה ייסורים סבלת, לחבר טוב שלך תיארת את הייסורים כמו גדר תיל שמסתובב בבטן. אבל לנו הראית רק שמחה. למדתי איתך ביחד כל יום במשך שעות. אביי ורבא היו הכימותרפיה שלך".

לאחר מסע הלוויה ליוו הקהל להר הזיתים, שם נטמן.

כפי שדווח הבוקר ב'בחדרי', בשעות הצהריים חש ר' קלמן קלונימוס זצ"ל שלא בטוב והתמוטט. כוחות ההצלה שהוזעקו לביתו ברחוב אגסי בשכונת הר-נוף בירושלים ביצעו בו פעולות החייאה - אך למגינת לב הוא השיב את נשמתו ליוצרה.

כפי שסוקר בעבר ב'בחדרי חרדים', המשפיע הברסלבי שחיזק ומחזק אלפי אנשים חלה במחלה הנוראה לפני שלוש שנים ובערב חנוכה האחרון בנוסף למחלה - גם הכליות בגופו הפסיקו לעבוד.

בעקבות מצבו הקשה, קיבלו על עצמם אלפים רבים בעם ישראל לומר ברכת 'אשר יצר' בכוונה גדולה ומאז בנס של ממש מצבו השתפר. לאחר טיפולי דיאליזה הוא אף יצא מכלל סכנה ושוחרר לביתו.

היום כאמור, חלה החמרה במצבו, והוא הסתלק לבית עולמו כשהוא מותיר את בני משפחתו, מכיריו ומוקיריו הרבים כשהם אבלים ודוויים.

צפו בגלריה. צילום: קובי הר צבי

































צפו בגלריה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90























רבי קלמן גולדשמידט המשפיע הלוויה ברוך דיין האמת ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד