י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הרב הנבחר התעטף בטלית ובירך 'שהחיינו' • חכם שלום: "זכתה טבריה"

במעמד נשיא המועצת והראשון לציון, הוכתר הגרמ"צ בוחבוט לרבה הראשי של טבריה • ראש הישיבה: "זכתה טבריה למרא דאתרא שמאחד בין כולם ומחולל מהפכה אדירה בכשרות" • הראשל"צ: "מספריו רואים את היקף ידיעותיו בכל מכמני התורה" • תיעוד

במעמד ההכתרה. צילום: יעקב כהן
במעמד ההכתרה. צילום: יעקב כהן



מאות מתושבי העיר טבריה גדשו אמש (חמישי) את היכל בית הכנסת הגדול 'פורת יוסף' לרגל מעמד הכתרת הרב הראשי לעיר הגאון רבי משה צבי בוחבוט.

מרנן ורבנן גדולי ישראל ובראשם נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה חכם שלום כהן והראשון לציון הגר"י יוסף, המרא דאתרא הגרא"ד אויערבך, המקובל הצדיק רבי דב הכהן קוק, פיארו את המעמד הנשגב לכבודה של תורה לצד רבני ערים, דיינים, אישי ציבור ונכבדים, יו״ר ש״ס שר הפנים והפריפריה אריה דרעי, ראש העיר יוסי בן דוד, מ"מ רה"ע אליהו זגדון, נכבדי ופרנסי העיר.

הקהל הנרגש עמד על רגליו עת שהרב הראשי הנבחר הגרמ״צ בוחבוט בירך בהתרגשות את ברכת ״שהחיינו״ כאשר נשיא מועצת חכמי התורה והראשל"צ עוטפים אותו בטלית. כשלאחמ"כ חתמו על כתב ההכתרה.

את המשא המרכזי נשא ראש הישיבה הגר״ש כהן שעמד בדבריו על הצורך בבחירת רב עיר ראוי וירא שמים ואמר כי "ברוך השם זכתה טבריה למרא דאתרא שגורם לאחדות בין כולם", ובירכו ש"ימשיך בכוחו זה להאהיב את התורה על הציבור ולקדש שם שמים בעיר הקודש טבריה". כמו כן הזכיר ראש הישיבה את מהפכת הכשרות האדירה שנעשית בחודשים האחרונים במערכת הכשרות 'מהדרין' בטבריה ע״י הרב הנבחר.

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף אמר בדבריו כי "מי שמעיין בספריו של הרב הנבחר רואה את העומק והיקף ידיעותיו הנרחבות בכל מכמני התורה", ובירכו ש"ימשיך ויזכה הלאה להפיץ מעינותיו חוצה למען עם ישראל״.

בחדרי חרדים עם תיעוד ממעמד ההכתרה אמש • צילום: יעקב כהן



































































הכתרה רב עיר טבריה חכם שלום כהן הרב משה צבי בוחבוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד