י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אירועים נדירים בגרמניה: ברית לבן 90 והסמכת חמישה רבנים

טוב מאוחר מלעולם לא: ברית מילה נערכה לקשיש שגילה את יהדותו בגיל 90 וכן חמישה רבנים קיבלו את התואר 'יורה יורה' וכל זה בגרמניה

אילוסטרציה. צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90



בגרמניה נערכו השבוע בריתות מילה לשני יהודים בעיר המבורג. אחד בחור צעיר בשנות ה-20 לחייו, והשני קשיש שנושק לגיל ה-90. בנוסף הוסמכו חמישה רבנים שלמדו במכון הסמיכה היהודי בהמבורג והוסמכו בתואר 'יורה יורה'.

האירועים נערכו על ידי הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, בהשתתפות מספר רבנים מקומיים בראשותו של הרב המקומי הג"ר שלמה ביסטריצקי. אורח הכבוד היה סגן שר החינוך מאיר פרוש שהגיע במיוחד מישראל.

הרב ביסטריצקי הזכיר את ההתמודדות עם רמות שונות של אנטישמיות בגרמניה ובאירופה בשנים האחרונות וביניהם ההתנגדות הקיימת לחיים דתיים-חרדים בגרמניה, ״גרמניה הנאצית של 1930 לא רק הרגה 6 מליון יהודיים אלא גם החריבה את יהדות גרמניה, כל עוד קול התורה, התלמוד וההלכה לא יחזור להדהד בהיכלי בתי הכנסת בגרמניה החורבן עדיין קיים", אמר הרב ביסטריצקי.



סגן השר והרבצילום: סגן השר והרב
סגן השר והרב


"אותם אלו שמנסים להתנגד לחיים יהודים-דתיים בגרמניה, אנחנו רוצים לומר להם היום שכאן בגרמניה חיי יהדות לפי ההלכה היו כבר מאות שנים כחלק בלתי נפרד ועיקרי, כך הם גם היום עבור חלק גדול מיהודי גרמניה וכך הם יהיו בעבר", הוסיף הרב.

בדברי הברכה שנשא בטקס הסמיכה, ציין סגן השר מאיר פרוש: "האירוע כאן נערך בראשותו של הרב הראשי להמבורג הרב שלמה בסטריצקי, שהוא שליח של כ"ק מרן האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל. לשם מה הרבי רצה את המפעל הקדוש הזה, כדי שבכל מקום ובכל פינה יהיה שליח שיהיה מסור ויעזור ברוחניות ובגשמיות לכל אדם, לקרוב, לרחוק, לעשות חסד עם כולם. אלה שעוקבים אחר פעילות השליחים יודעים שזאת העבודה של כל אחד מבין אלפי השלוחים של חב"ד הפזורים בכל העולם".

אחד הנוכחים מספר בהתרגשות אלו אירועים שאינם מתרחשים הרבה, אם בכלל בגרמניה.







ברית מילה הסמכת רבנים הרב דוד לאו ועידת רבני אירופה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד