י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אל תפספסו את הפנסיה: הדרך לחיסכון נכון

עדיין לא מפרישים לקרן הפנסיה? אל תחכו לסוף השנה: לקראת סיום המחצית הראשונה של 2018, כל מה שאתם צריכים לדעת על קרן הפנסיה שתכלכל אתכם בשנות הפרישה • ומה הקנס שיוטל על עצמאים שלא יחסכו?

אל תפספסו את הפנסיה: הדרך לחיסכון נכון



קרן פנסיה היא הרבה מעבר לחיסכון לגיל זקנה. אבל רובנו נוטים לומר: 'עזוב אותי מפנסיה עכשיו'; 'יש לי עוד כל כך הרבה שנים עד הפנסיה'; או: 'תן קודם להתפרנס, אחר כך נחסוך לפנסיה', ואלה הם רק חלק מהתגובות של מי שמפהק מול כתבות המעודדות חיסכון בקרן פנסיה.

אך פנסיית הזקנה, נרצה או לא, מושפעת מגובה החיסכון שנפקיד עד לגיל פרישה. כדי להגיע לפנסיית זקנה מספקת עלינו לדאוג לחיסכון היום ולא להמתין עד לגיל 67.

אגב, קרן פנסיה כוללת בתוכה גם ביטוח למקרה של אבדן כושר עבודה וביטוח למקרה מוות וביטוח שארים. שמטרתם לדאוג לכם ולמשפחתכם במקרה של אבדן הכנסה, וזאת כמובן בהתאם לתקנון הקרן.

אבל עם יד על הלב, מתי בפעם האחרונה בדקתם שקרן הפנסיה שלכם מתאימה לצרכיכם? בניגוד לחולצה שקונים בחנות ומיד לובשים, את קרן הפנסיה צריך לגזור ולהתאים בהתאם לצרכים .וכך, בדומה לחליפה טובה יש להתאימה מחדש בכל מספר שנים.

למה הכוונה? קרן הפנסיה כוללת כאמור מספר כיסויים, בהם ביטוח למקרה מוות, וביטוח לאבדן כושר עבודה. יש לבחון שכיסויים אלו מתאימים למצבו המשפחתי של החוסך ולצרכים של משק ביתו.כשתפנו לסוכן או למשווק של קרן הפנסיה, חשוב שתבדקו את גובה ההפקדות לפנסיה, ובעיקר, מאיזה חלק מהשכר הם נעשות. שימו לב: ככל שהפקדות אלה יעשו מחלק קטן יותר של השכר כך פנסיית הזקנה תהייה נמוכה יותר, ומסוכן יותר: גם הכיסויים הביטוחיים עשויים להיות נמוכים יותר.

מתכננים עתיד: פנסיה לעצמאים


גם עצמאים רבים נמנעו עד כה מחיסכון לפנסיה, מסיבות רבות ומגוונות. אבל כל זה מאחורינו. החל משנת 2017 חלה חובה גם על עצמאים להתחיל לחסוך לפנסיה. אמנם מדובר באחוזים נמוכים מהשכר, אבל בדומה לפנסיית החובה לשכירים סביר להניח שאחוזים אלו ילכו ויגדלו לאורך השנים.

אחוזי ההפקדה לעצמאים מתחלקים לשניים, עד מחצית השכר הממוצע במשק, על העצמאי להפקיד 4.45% משכרו, ועל חלק השכר שעולה על מחצית השכר הממוצע במשק עליו להפקיד 12.55%. עצמאים שמרוויחים מעל השכר הממוצע במשק יכולים להסתפק בהפקדה של 842 שקלים. חשוב לזכור, כי עצמאי שלא יפקיד לפנסיה עשוי להיקנס. גובה הקנס הוא 500 שקלים לשנה. טפלו בחיסכון הפנסיה שלכם עוד לפני שהמחצית השנייה של 2018 מסתיימת, וזכרו להפקיד גם עבור שנת 2017 במקביל כדי שלא לצבור קנסות.

רוצים לדעת עוד על קרן הפנסיה שלכם? הקליקו כאן >>

כחלק מהנגשת השירות למגזר החרדי, ל'מנורה מבטחים' צוות חרדי בהובלת ר' יצחק יוסקוביץ, מנהל עסקי בחברה. הצוות נותן מענה מקצועי מותאם אישית לצרכי המגזר, פגישות תכנון למשק בית בתחומי הפנסיה והביטוח, כשבמהלך הפגישות מתבצע תהליך למידה ואוריינות פנסיונית, במרכיבים השונים בתיק הביטוחי.

למותר לציין, כי ל'מנורה מבטחים' אישור מטעם וועד הפיקוח לענייני פיננסים שע"י הבד"ץ העדה החרדית, ומומחי 'מנורה מבטחים' עומדים עם רבני הבד"ץ בקשר הדוק. מסלולי ההשקעה והחיסכון המוצעים אפוא לחוסכים החרדיים, הינם מפוקחים על ידי הבד"ץ, וללא כל חשש משותפות בעסקאות שיש בהן חשש של חילולי שבת או איסורים הלכתיים שונים.






לפרטים נוספים ויצירת קשר, הקליקו כאן או השאירו פרטים:


האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק פנסיוני, המלצה או חוות דעת ואין בו כדי להוות תחליף ליעוץ או שיווק פנסיוני כאמור הניתן על ידי בעל רישיון כדין, המתחשב בצרכים ובנתונים המיוחדים של כל אדם.
מנורה פנסיה מבטחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד