י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לא רק לאמא: חופשת לידה לאבות לתאומים

בשורה של ממש; נולדו לכם תאומים? מהיום, האב זכאי לחופשה של עד שבועיים, מתוכם הוא יכול ברצותו לממש שבוע חופש ברציפות

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay

,

מליאת הכנסת אישרה אתמול (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק עבודת נשים (תיקון מס' 60), התשע"ח-2018 של ח"כ יואל חסון מ'המחנה הציוני' וקבוצת חברי כנסת.

חוק עבודת נשים קובע כי עובדת שילדה בלידה אחת יותר מילד אחד, זכאית להאריך את תקופת הלידה וההורות שלה בשלושה שבועות נוספים עבור כל ילד, החל מהילד השני. הוצע לקבוע כי בן הזוג של אותה עובדת יוכל לממש עד שבועיים, מהם שבעה ימים רצופים, מתוך שלושת השבועות הנוספים במקום בת זוגו, בתוך תקופת הלידה וההורות של העובדת החל מיום הלידה ואילך.

בדברי ההסבר נכתב: "עבור התרחיש הנדיר יותר של הולדת תאומים ומעלה, החוק קובע (בסעיף 6(ג)) שעובדת שילדה יותר מילד אחד זכאית להאריך את תקופת הלידה וההורות בשלושה שבועות עבור כל ילד נוסף. מדובר בהסדר לא מספק שאינו לוקח בחשבון את הקשיים הפיזיים והנפשיים האדירים והייחודיים הכרוכים בהבאת שני ילדים (או יותר) לעולם בבת אחת. ההסדר גם אינו לוקח בחשבון שעבור הורים רבים, התקופה הקריטית ביותר לטיפול בילדים ולתמיכה אחד בשני היא דווקא מיד לאחר הלידה, ולא בתום תקופת הלידה וההורות הבסיסית, 14 שבועות לאחר הלידה."

ח"כ חסון אמר לאחר אישור החוק, כי ״החוק שעבדתי למענו זמן רב הגיח לאוויר העולם אחרי לידה ארוכה וקשה אבל אני גאה בו כמו אב טרי. תודה מיוחדת לשר הרווחה חיים כץ וח"כ רחל עזריה שסייעו לרתום את הממשלה. הגיע הזמן לאפשר לכל זוג הורים לחלוק לפי רצונם את אחריות הטיפול בילדים. לשמחתי החוק הזה הוא עוד צעד בדרך לשוויון בין נשים וגברים.״

18 תמכו ללא מתנגדים. ,
תאומים חופשת לידה הורים נשים עובדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד