ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הנציג החרדי שנעצר מאשים את המשטרה: "חיסול פוליטי. סכנה"

כשבועיים לאחר ששוחרר ממעצר בתנאים מגבילים, פנה משה מונטג לבית המשפט בדרישה לאפשר לו לעמוד בקשר עם גורמים פוליטיים בעיר: "מניעת קשר גורף עם כל הגורמים הפוליטיים בעיר בית שמש בתקופת בחירות משמעותה חיסולו הפוליטי"

מונטג ביציאה מבית המשפט. צילום: באדיבות המצלם
מונטג ביציאה מבית המשפט. צילום: באדיבות המצלם צילום: באדיבות המצלם



כשבועיים לאחר שיו"ר ועדת תכנון ובנייה בעירית בית שמש ומנהל ה'גמ"ח המרכזי' משה מונטג שוחרר ממעצר בתנאים מגבילים, פנה מונטג לבית המשפט בדרישה לאפשר לו לעמוד בקשר עם גורמים פוליטיים בעיר וכן ליצור קשר עם עובדי הגמ"ח.

לאחר עשרה ימים במעצר, בחשד שקיבל שוחד וטובות הנאה מקבלנים ויזמים כדי לקדם את האינטרסים שלהם בבנייה בעיר בית שמש, בית המשפט המחוזי בלוד החליט בערב חג השבועות לשחרר את מונטג בתנאים מגבילים. כפי שדווח ב'בחדרי', התנאים כוללים בין היתר איסור יצירת קשר, בין במישרין ובין בעקיפין, עם מי מהמעורבים בתיק, למשך חודשיים.

מכיוון שזהות המעורבים בפרשה, הנחקרים, אינם ידועים למונטג, הוא פנה למשטרה באמצעות פרקליטו עו"ד עמית חדד ועו"ד נועה מילשטיין, בכדי לוודא כי הגורמים איתם הוא מעוניין לשוחח או להיפגש - אינם מעורבים בתיק. חוקרי להב 443 השיבו לפרקליטיו כי נאסר עליו ליצור קשר עם כל הגורמים הפוליטיים בעיר בית שמש, כמו גם עם כל עובדי הגמ"ח, בין אם נחקרו או מסרו עדות, ובין אם לא.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי פרקליטיו הסבירו לחוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית, שמונטג הינו מראשי סיעת דגל התורה בבית שמש, וכן מתוקף תפקידו כמנכ"ל הגמ"ח - ישנם אנשים רבים בסביבתו שהוא צריך לדבר איתם, ואין זה הוגן לאסור עליו דבר שכזה, אולם החוקרים לא שינו את עמדתם.

הדבר היחיד שהותר למונטג ע"י המשטרה, ליצור קשר עם גיסו המשמש בתפקיד בכיר בגמ"ח אך מלבדו נאסר עליו ליצור קשר עם כל גורם פוליטי בעיר בית שמש או עם מי מעובדי הגמ"ח ומנהליו - גם כאלה שלא נחקרו כלל במסגרת הפרשה.

פרקליטיו ציינו בבקשתם לבית המשפט כי, "התנאים המגבילים שהוטלו על המבקש, אינם כוללים איסור יצירת קשר גורף עם כלל הגורמים הפוליטיים בעיר בית שמש, ועם כל עובדי הגמ"ח. כל פרשנות אחרת, מהווה פגיעה אנושה ובלתי מידתית בחופש העיסוק של המבקש, בזכותו להיבחר וברצון הדמוקרטי של בוחריו".

בבקשה לשינוי תנאי שחרורו שהגישו לשופט גיא אבנון, ציינו כי חשיבת הדברים מתעצמת נוכח העובדה כי זו תקופת בחירות מוניציפליות בבית שמש, כאשר אלה אמורים להתקיים בעוד פחות משישה חודשים. "בתקופה הקרובה המפה הפוליטית מתגבשת, והכוחות הפוליטיים בכל עיר ועיר מתכנסים לכדי החלטות בדבר אופי ואופן ההתמודדות של הסיעות במערכת הבחירות הקרובה".

הגורמים הפוליטיים בבית שמש ובכלל זה דגל התורה, שמונטג משמש כאחד מראשיה, מצוייה בחודשים אלה במשא ומתן מתקדם, מתנהלים שיחות אינטנסיביות עם סיעות אחרות בעיר, במטרה לגבש קואליציה שתתמוך במועמד מסויים לראשות העיר. "כדי לשמש שופר יעיל לציבור בוחריו בתקופה קריטית זו, נדרש המבקש (מונטג. א.ש) לפגוש בגורמים הפוליטיים בעיר בית שמש, ולקחת חלק פעיל בשיחות המתקיימים בימים אלה", כתבו פרקליטיו בבקשה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים'.

במסגרת הבקשה של מונטג, ביקשו שלא לפרט יותר מידי על המשא ומתן בין הסיעות בעיר. "מטבע הדברים לא ניתן לפרט בנושא מעבר לכך, כדי לא לפגוע בהסכמות הקורמות עור וגידים בימים אלה ממש", נכתב.

פרקליטיו של משה מונטג טענו עוד כי עמדת המשטרה, "מעמידה בסכנה את מפעל חייו - מניעת קשר גורף עם כל הגורמים הפוליטיים בעיר בית שמש בתקופת בחירות משמעותה חיסולו הפוליטי של המבקש, כאשר חזקת החפות עומדת לזכותו".

מלבד העניין הפוליטי, כתבו פרקליטיו כי מונטג מבקש להמשיך ולעשות נאמנה את תפקידו בגמ"ח המרכזי, מתוקף תפקידו אמון על התפקוד השוטף. "לצורך כך, מטבע הדברים "נדרש המבקש להיות בקשר עם עובדי הגמ"ח, ראשי הגמ"ח, עוזרו וסמנכ"ל הכספים". אולם גם במקרה זה סירבה המשטרה לאפשר לו לעמוד איתם בקשר גם אם אלה לא נחקרו או מסרו עדות. לדבריהם, עמדה זו "פוגעת בתפקוד השוטף של הגמ"ח ועשויה לפגוע בתמיכה שמעניק הגמ"ח לאלפי האנשים שתלויים בו".

מדובר בבקשה שהוגשה לפני יומיים (שני), והשופט גיא אבנון ביקש את התייחסות חוקרי להב 433 לטענות, ולאחר מכן יקבל החלטה בעניין.
משה מונטג עיריית בית שמש בית המשפט החשד לשחיתות בעיריית בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד