י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לא פחות: ארבעה כתבי אישום הוגשו נגד תוקף חייל במאה שערים

חשוד שנעצר בחשד לתקיפת חייל בשכונת מאה שערים, התברר כאדם שדרוש לחקירה בגין ארבעה כתבי אישום שהוגשו נגדו בשנה וחצי האחרונות

אילוסטרציה. צילום: דוד פרלמוטר, 'מחאות החרדים הקיצונים'
אילוסטרציה. צילום: דוד פרלמוטר, 'מחאות החרדים הקיצונים'



בשבוע שעבר, חייל ואביו נקלעו לשכונת מאה שערים, אנשים התקהלו סביב הרכב, קיללו, תקפו, השליכו ביצים וחפצים שונים ואף גרמו נזק לרכב. לפני יומיים, לאחר פעילות מודיעינית עצרה המשטרה את אחד החשודים וזה הובא לבית משפט השלום בירושלים. מעצרו הוארך ביומיים, בחשד לתקיפה, השתתפות בהתפרעות, היזק לרכוש.

הבוקר, נעצר גם אחיו הקטן אולם שוחרר בהמשך בתנאים מגבילים. האח הגדול בן ה-21 הובא לבית משפט שם הוארך מעצרו ביממה נוספת. אולם במהלך יומיים אלה, התברר למשטרה כי ישנם מספר תיקים נוספים המתנהלים נגדו, שהוקפאו בעקבות אי איתורו.

בעקבות כך, פרקליטות מחוז ירושלים ביקשה בהליך נפרד להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי בחודש חשוון תשע"ז הואשם בהתפרעות והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, חודשיים לאחר מכן בטבת תשע"ז הואשם שוב על אותן עבירות. שלושה חודשים לאחר מכן, בחול המועד פסח תשע"ז, הואשם בתקיפת עובד ציבור והתפרעות.

במעצרו האחרון, שוחרר בתנאים מגבילים הכוללים איסור השתתפות בהפגנות או אירועים המוניים הקשורים במחאה נגד גיוס לצה"ל, התייצבות לכל חקירה או דיון, הפקדה וערבות כספית.

אולם, למרות תנאים אלה, הנאשם לא התייצב לאף דיון שנערך בעניינו בבית המשפט וסירב לשתף פעולה עם ההליכים המתנהלים נגדו, מסר כתובת מגורים שגוייה ומסר מספר טלפון שלא ניתן לאתרו בו. בעקבות כך, שלושת ההליכים שהתנהלו נגדו - הותלו.

היום, הוגש מחדש אחד מכתבי האישום שכבר הוגשו נגדו על התפרעות והתנגדות למעצר בהפגנה ברחוב שבטי ישראל בטבת תשע"ז. במקביל, הוגשה בקשה לחידוש שני ההליכים הנוספים. עם הגשתם, ביקשו בפרקליטות מחוז ירושלים לעצור אותו עד תום ההליכים מחשש לשלום הציבור, וכן חשש כי יתחמק מהליכי שפיטה - נוכח עברו.

השופט דוד שאול גבאי-ריכטר מבית משפט השלום בירושלים דן בבקשה להאריך את מעצרו. לדברי פרקליטו מהסנגוריה הציבורית, כתובת המגורים הרשומה בידי הפרקליטות אינה נכונה ויש טעות סופר במספר הבניין. מתוקף כך, טען כי כלל לא קיבל את הזימונים שנשלחו אליו.

"המשיב נמנה על הקהילה החרדית ועל זרם שאינו מכיר בסמכותן של רשויות המדינה ובכלל זה בית המשפט" אמר השופט. באשר לכתב האישום המתוקן אמר, כי הוא ישן וקשה לטעון לגביו כי קיימת עילת מסוכנות. יחד עם זאת, באשר לטענה של סיכול הליך משפטי אמר כי ניתן לאיין אותה בהפקדה של 1,000 ש"ח, התחייבות עצמית וצד ג' של 7,000 ש"ח. בנוסף, על הערב (צד ג') להשאיר כתובת ומספר טלפון כדי שיוכלו לזמן את הנאשם לדיונים.
תקיפת חייל בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד