י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לייבל'ה בליל שישי: המשב"ק של הנכד שהחל לברך

איך הצליח 'המודיע' לאחל מזל טוב לכתב 'המבשר', מה התגלה ביום ההולדת של המערבב, השיר השטפנשטאי שיככב במסע הבחירות של ראש העיר אלעד, ומדוע לייבל'ה החל לקנא באשתו • כל הרכילויות הלוהטות של המגזר החרדי

לייבל'ה בליל שישי: המשב"ק של הנכד שהחל לברך
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים





שבוע כה עמוס לא זכור ללייבל'ה מזה זמן רב, ימים של חגיגות, אירועים והתפתחויות פוליטיות מרעישות. לייבל'ה המרוט, שלא הצליח השבוע אפילו לילה אחד לעלות על יצועו לפני שהבוקר האיר, הגיע למצב שהוא כבר לא מצליח להבחין בין צליל של חתונת ענק חסידית ומפץ פוליטי-מוניציפלי.

בצר לו נאלץ לייבל'ה - שפעם היה מכתת רגליו לכל אירוע והתרחשות ורושם בפנקסו הטוב את רשמיו - להסתמך על המדווחים בכל מקום למען יעדכנו אותו בכל רגע נתון על האירוע/הדיל/התמיכה/הברכה/ההבטחה/הברית החשאית/השת"פ החדש. כמובן שלייבל'ה מצליב את המידעים בין המקורות, הצייצנים, הכותבים והמנפיצים בקבוצות - למען לא יפול בשלל הספינים שהפכו היום לכלי שאי אפשר לוותר עליו במאבקים ההירואיים של אלו הרצים לראשות העיר בבחירות המקומיות ועד לחברות נחשקת בוועד בית הכנסת של 'חניכי' המקומי בעיירת הפריפרייה.

השיא של השבוע של לייבל'ה כמובן נרשם בחתונה הגדולה של חסידות בעלזא. למרות שמדובר בחתונה חמישית בחסידות, ההתרגשות עולה על גדותיה. לייבל'ה חש שותף מלא לנקמה בצורר היטלר ימ"ש, תוך שהוא נושא על לוח ליבו תדיר את ההבטחה, "בעלזא וועט זיין א ווינקעל וואס מען וועט וויסען פון גאט ברוך הוא ביז משיח וועט קומען". ומה זה משנה עכשיו אם לייבל'ה יודע אידיש או לא. איך אפשר לא להבין משפט שכזה.

ואיזו חתונה זו הייתה. בשלישי בערב, עלה לייבל'ה ירושליימה ועשה את פעמיו לעבר אוהל השמחה הגדול שהוקם בחצר החסידות בירושלים ליטול חלק פעיל בשמחה ולהתרגש יחד עם האלפים. כבר מיד הבחין לייבל'ה במצעד של הפוליטיקאים לאירוע הגדול. על במה אחת נראו המועמד החרדי המוביל יוסי דייטש לצד זה שהכריז זאב אלקין המחכה לתמיכת ראש הממשלה אבל גם הוא לא יכול לפספס את החתונה הגדולה, שהרי תמיכת בעלזא מבטיחה את המרוץ לראשות, כמו אותם הימים שבהם היה נשמע המשפט, "תביא את שמגר - תקבל תמיכה".





בהמשך ראה לייבל'ה גם את המועמדים לראשות עיריית בני ברק, כשהם באים כל אחד בתורו להתברך. תחילה ראה את מזכיר המועצת אברהם רובינשטיין מקבל את ברכת הרבי.





מיד אחריו הגיע סגן ראש העיר מנחם שפירא, גם הוא קיבל את הברכה ונצפה יושב ביציע המכובדים.





בהמשך ראה לייבל'ה את נאמן ביתו של הגר"ד לנדו, הבחור אליהו גולדמן, יושב אף הוא אף הוא כאחד הבנשקי"ם בבימת הכבוד, רגע לאחר שהנכד יענקי קנייבסקי הביא את המעטפה מרחוב רשב"ם - שעד שהיא הגיעה לידיים של הרבי, יענקי לא ידע מה כתוב בה.





מי שעוד הביא את ילדיו לחזות בחתונת בעלזא היה העיתונאי לענייני חרדים של 'ישראל היום' יהודה שלזינגר, שהתגלה לאחרונה גם כתחקירן של אמנון לוי ועורר סערה רבתי ברחבי הרשת החרדית. לייבל'ה לכד את שלזינגר מתרגש כל פעם מחדש.








ואי אפשר היה לפספס גם את הח"כ הויז'נצאי מנחם לייזר מוזס, שהגיע אף הוא לשמחה מתחילה ועד סוף. בחתונה התרומם מוזס טפח וטפחיים - כמו שכח את תפקידו הרם וחברותו בועדת חוץ וביטחון היוקרתית - והתרגש כחסיד בעלזא נלהב.





ובאותן שעות, במשרדי העיתון 'המחנה החרדי' - לשם קפץ לייבל'ה בכדי לשגר תמונות דרך אינטרנט מסונן בתכלית הסינון - ישב על משמרתו הגרפיקאי המסור ישראל דרילמן, כשהוא עובד על המוסף המיוחד של העיתון עד השעה 5:00 לפנות בוקר.





לייבל'ה שב לחתונה, ולא יכול היה מי שקרע את עצמו בחתונה, הוא הצלם נפתלי לרר שלא הפסיק לתקתק תמונות. למרות שחגג באותו ערב את יום השנה הראשון לנישואין, לרר לא יכול היה לפספס את החתונה, וחירף את נפשו במסירות החל מהשעה 3:00 בצהריים ועד הריקוד שלא נגמר בשעה 5:00 בבוקר. לייבל'ה מודה לצלם אברומי ברגר על לכידת התמונה.





ואיך אפשר בלי הבר מצוה של הנכד של 'דגל'. נכדו השלישי של משה גפני - שכבר שלושים שנה בפוליטיקה החרדית ועדיין חוגג בר מצוות ב"באר מרים" - נכנס השבוע בעול תורה ומצוות. לפני השמחה, הגיעו הסבא, האבא והנכד להתברך בבית שר התורה. האבא אליהו זכה לברכה חמה משר התורה שביקש ממנו בהזדמנות זו להוציא את פאותיו החוצה כנהוג.





בפתח "באר מרים", ראה לייבל'ה את מנכ"ל יתד נאמן זליג אורלנסקי משוחח עם הסבא של פתח תקוה מנחם שוורץ, על כל מה שקורה בציבור הליטאי ושאינו.





כשנכנס פנימה ראה את איש ההשקפה ולוחם אמנון לוי, ר' מוטק'ה (קשישא) בלוי בשיחת השקפה עם רפאל מאיר שנלחם בטכנולוגיה בכל מאודו. לייבל'ה מקווה שמאיר בודק גם אצל בני משפחתו לבל יהיו נגועים בדבר חלילה, ולא רק במשרדי חברות שונים.





מי שעוד ניסה להסביר לבלוי כמה הוא טועה ביחס ליענקי קניבסקי, היה מקורבם של בתי גדולי ישראל יהודה איזנברג, שנתפס בעדשה בויכוח סוער עם מוטק'ה הגדול.





ועורך 'קו עיתונות' אבי גרינצייג - שבקי בכל רזי הפוליטיקה המוניציפלית ברחבי הארץ, וכבר בחודש חשוון נתן תחזיות על כל מה שיקרה ברחבי הארץ - חרף הויכוחים עם איתי גדסי, נצפה בלחיצת יד חמה עם המתמודד משה ליאון.





ואותו גרינצייג, נצפה בחוץ בשיחת תדרוך עם לייזר רואכברגר, שמקווה להיות סגן בעתיד בירושלים. האם יהיה של ליאון או דייטש? חודשים יגידו.





ומי שניהל את מסע הציוצים וחילק הוראות לכולם, הוא היועץ ירח טוקר שעזב את אירועי פתיחת השגרירות בירושלים ונסע לבני ברק לחגוג בבר מצוה של הבוס מוועדת הכספים.





ובאותו ערב סוער של בעלזא וגפני, לא פסקו הידיעות על חגיגת הברנז'ה החרדית שהפתיעה ביום הולדת 40 ליועץ התקשורת קובי איזק - האיש שהמציא את הכפית אך לא חלם שגם אותו יערבבו. המקום: מסעדת 'פסקדוס' קרוב למשרד הבריאות בירושלים. המארגנים: מוטי בבצ'יק, אבי דז'דק ועוד וכמובן את המזמין הרשמי של הברנז'ה לאירוע, אבי מימרן. לייבל'ה גילה למשתתפים, כי גם מימרן חוגג את יום הולדתו באותו ערב (ליל ט"ז סיון). בשנה הבאה מימרן יחגוג ארבעים והוא יאחד כוחות עם יום ההולדת של איזק, בחגיגה גדולה של המשפיעים והפחות משפיעים.














ואי אפשר לסכם את השבוע מבלי לסקר את חתונת שטפנשט הגדולה שנערכה באודיטוריום בבני ברק. קודם לריקוד ההדסים של רב החסידות, נראה המועמד הנצחי לראשות העיר בני ברק רובינשטיין מקבל את הספר שיצא לאור יחד עם הדיסק. רובינשטיין הבטיח לרב כי יאזין לדיסק ברכבו.





לעומתו, ראש העיר אלעד, שרוליק פרוש הגיע לשבע ברכות וקיבל אף הוא את הדיסק השטפנשטאי, הבטיח כי במסע הבחירות ילווה אחד השירים בדיסק - את מסע הבחירות.





ודובר העיר אלעד חיים לוריא, נלכד בשישי האחרון בעדשה רוכש עגלה לרכתו הנולדת. כזכור, בשבוע שעבר לייבל'ה דיווח על הקידוש הגדול. המעקב אחרי לוריא נמשך, ונאמני המדור בנפת אלעד שיגרו את התמונה למערכת.





עיניו הערניות של לייבל'ה לא החמיצו את מודעת הברכה של "המודיע" ללוריא שבמקביל לתפקידו כדובר עיריית אלעד, משמש גם ככתב ב'המבשר'. כמה טוב שבמגזר החרדי כל עיתונאי נושא איתו טייטל נוסף, ותמיד אפשר לתת את התואר השני.





ובחתונה של הבחור מוטי יונגרמן שדואג שכל עם ישראל יאכלו "שארית ישראל" וישתו קריסטל, ראה לייבל'ה את הגבאי המסור של יענקי קנייבסקי, שמוליק וולף, מברך את איש הפרסום רודניק בברכת ברכה והצלחה, תוך כדי שהוא מניח את ידיו על ראשו.





ואפרופו וולף, במסעדה היהודית בבני ברק נצפו בשבוע שעבר הצמד שמוליק וולף & שלומי קנייבסקי - מהמשבקי"ם בבית הגר"ח ומי שהרכב החדש נמצא בחצר ביתו - יחד עם העיתונאים ישראל כהן, יענקי קצבורג ומוטי זילברברג, כשהם דנים בכובד ראש על הסמסים הקרובים.

ובזמן שלייבל'ה היה בחתונות, הוא שלח את אשתו הינדל'ה לכנס הנשים של עיתון 'משפחה' בבנייני האומה. אשתו של לייבל'ה שצברה קילומטראז' בכנסי נשים של עיתונים חרדים, "יצאה בהתפעלות" מהכנס, עד שלייבל'ה שחשב שהוא זה שקיבל את האירועים הגדול מבין השניים - החל קצת כבר לקנא. אחרי התיאורים הארוכים על ה"תורה וגדולה במקום אחד", אמרה לו אשתו בפסקנות כי להמודיע והמבשר יש מה ללמוד. בכל מקרה לייבל'ה לפחות ביקש מרעייתו שתנציח עבורו רגעים חשובים בכנס, והאשת חבר הצליחה ללכוד את הסופרים החרדים משה חיים גרילק העורך הראשי, יחד עם הסופר והמחנך חיים ולדר מ"יתד נאמן" שנפגשו בכינוס כשכל אחד מעניק לשני את ספריו תוך כדי הקדשות חמות ולבביות.








ואברהם רוזנשטיין ממשרד הפרסום אפיקים תועד השבוע מתראיין לקול ברמה בנסיעה בכביש ראשי. לייבלה מקווה שזה לא הסיח את דעתו, אך מה שבטוח תמיד טוב לראות איך זה לדבר במקום העבודה הקודם.



ויועץ התקשורת החרדי מאוקראינה ישראל ברגר, המריא מאודסה לישראל, בין היתר כדי לפקח מקרוב אחר תהליך השקת האלבום של אהרל'ה סאמעט שראה אור השבוע.





ואפרופו אהרל'ה סמט. בניו יורק בשמחת הבר מצווה לבן הנגיד ר' יונה שלמיו קבלן העיר של בורו פארק הוא ראה אותו ואת זאבי פריד יחד עם אלי לישנסקי, מאנשי המקצוע המובילים במוזיקה החסידית, כשהם דנים על אלבום הביכורים של אהרל'ה.





והמנטור החרדי ינון איבגי, הגיש השבוע לצד השדרן הוותיק זוז'ו אבוטבול את התוכנית הלילית ב'כאן מורשת'. בתום השידור ולאחר שנהנה מחכמת החיים עיין אבוטבול בספרו החדש של איבגי "סודות ההצלחה", והתרשם מהספר היחודי.





שורת ברכות ואיחולים השבוע אצל לייבל'ה. ראש עיריית ירושלים אורי לופוליאנסקי מיד שרה לרגל שמחת הבר מצוה לנכדו בן לבנו קובי.

ואליהו צבי הנדלר סמנכ"ל עיתון 'המודיע' לרגל שמחת נישואי בנו חיים מאיר השבוע.

וגם בעל ה'בנועם שיח' בעיתון המודיע, טוביה פריינד סגן ראש עיריית מודיעין עילית, ישיא את בנו בשבוע הבא בעיר ביתר עילית.

ובירושלים השבוע שמחת החתונה לבת יו"ר ארגון החסד 'עונג שבת ויו"ט', בחתונה שנערכה באולמי תמיר בירושלים הגיעו כל אנשי ירושלים של למעלה ולמטה הסועדים על שולחנו. מי שהגיע למספר שעות מניו יורק היה משב"ק בית סאטמר ר' משה (גאבע) פרידמן שחילק דולרים לכל מקבץ נדבות.





ושמחה גדולה בבני ברק ובעולם התורה בכלל, ובעיריית בני ברק, ביתד נאמן ובדגל התורה בפרט, שררה השבוע עת באה הבשורה על הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת, של אליהו ארנד הרל"ש של מנחם שפירא והמוציא והמביא בכל מה שקשור לדעת תורה אמיתית. כצאצא לבית בעלזא, כמה סמלי שהילד הקטן נולד ביום החתונה.

ומזל טוב לעורך מגזין 'משפחה' יהודה רוטשטיין, לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה.

והצלם אהרן ברוך ליבוביץ עורך מגזין 'הציבור החרדי' לרגל אירוסי בנו עקיבא, מבחירי ישיבת סערט ויז'ניץ בחיפה.

ומזל טוב לעיתונאי ישראל אוחיון מ'אקטואליק' וקול ברמה, לרגל הולדת הבת בשעה טובה.

ושמחה גדולה אצל העסקן יענקי ברגר לרגל שמחת הבר מצוה לבנו שנערכה השבוע בהשתתפות טובי בניה של שלומי אמונים והמסתעף.

וברכת מזל טוב לבעל המנגן והמעבד דודי קאליש לרגל נישואי הבת. בשבוע שלאחר מכן, בשמחת בית בעלזא ראה אותו לייבל'ה כשהוא משגר חיוך רחב למצלמה.



לייבלה רכילות חרדית חתונת בעלזא ברכות הרב חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד