י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

באמצע המעמד: הרבי שלף שטר והעניק ליתום

מחזה שלא רבים ראו אותו ונודע ל'בחדרי חרדים'; הרבי מויז'ניץ אשר שהה באירוע בחסידות סערט ויז'ניץ הבחין בילד יתום, קרא לו אליו והעניק לו שטר נכבד בכדי שיקנה לעצמו איזו מתנה לשמחו • הסיפור המלא

הרבי מויזניץ. צילום: יהושע פרוכטר
הרבי מויזניץ. צילום: יהושע פרוכטר



כשישים ילדים המתחנכים בתלמוד תורה 'תפארת משה' של חסידות סערט ויז'ניץ חגגו אתמול (חמישי) מסיבת חומש, לרגל הגיעם לגיל חמש ותחילת לימוד ספר ויקרא.

המעמד התקיים בבית המדרש הגדול ברמת ויז'ניץ בחיפה בראשות האדמו"ר שאחד מחתני השמחה הוא נכדו הילד משה יהושע הגר בן בנו הגדול הרב ברוך הגר חתנו של האדמו"ר מויז'ניץ, אשר הגיע גם הוא מבני ברק לפאר את המעמד.

בסיום המעמד ירדו האדמו"רים מהבימה לריקוד עם חתני השמחה כשהם נישאים על כתפי הוריהם, לאחר ריקוד ממושך, פרש הרבי מויז'ניץ לכסאו בצד בית המדרש כדי לנוח קימעא, או אז חלף על ידו ילד יתום בן 8, בנו של האברך ר' אליהו מליק ז"ל שהלך לעולמו לאחר שנפצע אנושות בתאונה עם האוטובוס בו נהג.


(הילד בן ה-8 אומר קדיש בהלוויה)

האדמו"ר מויז'ניץ ליטף אותו והראה לו גינוני חיבה, ואף הוציא שטר נכבד מכיסו והעניק לו, באמרו לו: "קויף פאר דיר מיט די געלט א שיינע מתנה, און זאלסט געדענקען אז דאס איז פון מענדיל האגער"... (תרגום: תקנה לך עם זה מתנה יפה ותזכור שקיבלת אותה ממנדל הגר) כך לא פחות ולא יותר. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.



הילד בן ה-8 במסע הלוויה. (באדיבות המצלם)צילום: הילד בן ה-8 במסע הלוויה. (באדיבות המצלם)
הילד בן ה-8 במסע הלוויה. (באדיבות המצלם)


יצוין, כי לאחרונה נודע ל'בחדרי חרדים', כי הרבי מרבה להפתיע חתנים יתומים, גם כאלה שאינם נמנים על חסידיו, גם ליטאים וספרדים. אחד החסידים מתאר ואומר כי הרבי מגיע לחתונה יושב כמה דקות, רוקד עם החתן, משאיר סכום כסף ועוזב. יציאה כזו אינה מדווחת בקו החסידות הפנימי ורבים מחסידיו אינם חשופים לעובדה זו.

בכלל, נושא היתומים והאלמנות מאוד נוגע לרבי והוא מרבה להתעניין בשלומם ואף לרכוש עבורם מתנות, בשנים האחרונות נוהג הרבי מידי ביקור בחו"ל, לרכוש כמה צעצועים לילדים היתומים בחסידות וכשהוא שב ארצה הוא משגר להם אותם, כמו כן הרבי נוהג לטלפן למלמדים ולהתעניין במצב לימודם של הילדים ומשמש להם כאב, כך למשל הרבי יופיע בכל אירוע מחונן בחייו של הילד היתום מהחלאקה, חומש סעודה ועד בר המצווה, האירוסין והחתונה.

יצוין עוד, כי הרבי הידוע בהקפדתו על הכרת הטוב, קרא למלמדים בת"ת סערט ויז'ניץ המחנכים את ילדי הכיתות שחגגו אתמול מסיבת חומש והעניק להם סכום כסף נכבד כאות הערכה והוקרה.

כזכור, האברך ר' אליהו מליק ז"ל נהג באוטובוס שהיה ריק מנוסעים, נלכד ונפצע קשות בתאונה שבה הייתה מעורבת משאית, האוטובוס שנפגע החליק לתעלה בצד הדרך ואלי פונה לבית החולים.

המקרה אירע בתענית אסתר תשע"ח, שבועיים אחרי בעודו נלחם על חייו, השיב את נשמתו לבוראה למגינת לב משפחתו ומכריו הרבים. ר' אלי בן 32 בפטירתו, הותיר אחריו שבעה יתומים.

עין לא נותרה יבשה במעמד הלוויה שיצאה ביום שישי כ"ט אדר, כאשר הילד בן ה-8 שקיבל את השטר מידי הרבי מויז'ניץ - קרא את הקדיש על אביו.
אליהו מליק מרכז חסידי ויזניץ יתום הכרת הטוב מתנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד