י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שחקן שמוסר נפש: "סגור בחדר לבד כל השבת"

השחקן אביב אלוש, אחד השחקנים המצליחים בישראל, מספר על התקרבותו ליהדות וההקפדה שלו לשמור שבת

אלוש. צילום: פלאש90
אלוש. צילום: פלאש90

 


השחקן אביב אלוש, אחד השחקנים המצליחים בישראל, העניק בסופ"ש ראיון נרחב ל'ידיעות אחרונות' וסיפר על התקרבותו ליהדות וההקפדה שלו לשמור שבת בשלוש שנים האחרונות במסירות נפש.

"שנים כבר רציתי להתחיל לשמור שבת, אבל העישון היה מה שעצר אותי מלהתקדם בתהליך", מספר אלוש ל'ידיעות אחרונות'. "לי מאוד חשוב להסביר לילדים ולהבהיר למה עושים דברים, למה שומרים שבת. לא עשיתי סוויץ' בבת אחת".
 
תהליך החזרה שלו בתשובה החל בארה"ב כאשר הוצע לו לשחק תפקיד בסרט אמריקני כאותו האיש, "הייתי באותה תקופה בתהליך", סיפר, "הולך לבית כנסת בשבת, אבל היינו נוסעים. התחלתי לראות כל מיני סימנים שאני צריך להתחיל לחזק את הדבר הזה. כשהציעו לי ללכת לאודישן של הסרט הייתי עסוק בטירוף ואמרתי שאני לא יכול לבוא וגם, ישו? מה עכשיו? לא רציתי ללכת, שיגעו אותי. אז עשינו את האודישן ושלחנו.
 
"כמה ימים אחרי הייתה לנו הצגה בקריית־שמונה, עם 'הקמצן'. אמרנו בדרך שנעשה טבילה אצל האר"י הקדוש בצפת ואז ניסע להצגה וכשנחזור נעבור דרך קבר רבי שמעון בר יוחאי".

כפי שהוא מספר הוא קיבל את התפקיד אך הוא סירב מסיבות משפחתיות, עם זאת רעייתו לחצה עליו שיקבל את התפקיד, אך הנסיעה לשם הייתה כרוכה בחילול שבת: "אמרתי שלא משנה מה כתוב בחוזה, אני את השבת הזו שומר ולא טס בשבת", סיפר, "באותו יום בשתיים בלילה אמרתי, 'לא נוסע. לא מוכר את הנשמה לאף אחד'. נוסעים הביתה במונית, מגיעים ומרגישים הקלה בצורה שאני לא יכול להסביר אותה. קיבלתי סרט הוליוודי אבל שמרתי על מה שחשוב לי. אני פותח בקבוק יין על זה שניצחתי את הדבר הזה ואשתי אומרת לי, 'עוד עשר דקות הם מתקשרים'. שנייה אחרי שעשינו לחיים, הם אישרו את הלילה בניו־יורק".
 

אלוש קורא לשמור שבת

אבל המאבק של אלוש על קדושת השבת לא נגמר כאן - כשהגיע לניו יורק, הבין שאם ייסע משדה התעופה לעיר זה יגבול בחילול שבת. "קבעתי כבר עם רב שאני מכיר שאהיה ליד בית הכנסת בסופ"ש, כדי שאוכל לשמור ולאכול כשר. אבל אז הבנו שלא אצליח לנסוע לעיר. מפה לשם, נשארתי במלון בתוך השדה, אבל הוא לא כשר ואין לי אוכל. איך שאני נוחת, מחכה לי מהרב חבילה של אוכל כשר, דגים, שניצלים, יין. כל השבת מסודרת. זו הייתה שבת של תאריך יום הולדתי העברי, ה־33, הפרשה של הבר־מצווה. החדר במלון היה עם חלון ויטרינה שצופה על מנהטן. עיר החטאים מול העיניים שלי ואני בחדר שומר שבת, שנלחמתי עליה בטירוף. הייתי באורות. זו הייתה שבת מדהימה, אחד הדברים הכי מאושרים שעברתי. סגור בחדר לבד, כל השבת, אין בית כנסת בסביבה. אבל התלבשתי יפה, שמתי בושם, התפללתי".
 
- מאז אתה שומר שבת?
 
"חזרתי הביתה ואמרתי לאשתי נופר, 'אני מרגיש שזה הדבר שאני חייב לעשות'. וזה מה שקורה מאז".
 
- וכשאתה בחו"ל?
 
"אני נוסע לתאילנד עם כירה חשמלית שעושה לי אובר־ווייט. ואז אנחנו פוגשים ישראלים וכולם באים לאכול את הדגים שאני מכין ואת החלות שנופר הכינה. בסוף זה כיף".
 
- יש סיכוי שתחזור בתשובה?
 
"זה הליך, לא תוצאה. ואני בתהליך כבר שנים".
 
- כיפה?
 
"כרגע לא מרגיש לי אבל כשירגיש לי אז כן. אם אתה לא עושה צעד־צעד וקופץ, אוטומטית תחזור אחורה. אז אני לוקח הכל באיזי, בנעים. בחצי שנה האחרונה הילדים לא רואים טלוויזיה בשבת".

שבת יהדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד