י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הצלמת שמראה: אפשר להיות אמנית חרדית

סיגל אדלמן היא אומנית שחזרה בתשובה ומוכיחה: חזרה בתשובה לא מחייבת לנטוש את האומנות. בשבוע שעבר היא פתחה תערוכת יחיד של תמונות של העיר ירושלים שצילמה

צילום: סיגל אדלמן
צילום: סיגל אדלמן





כשסיגל אדלמן חזרה בתשובה היא חששה מהצעד. מבחינתה החזרה בתשובה, על אף גילוי היהדות, היוותה צעד שיגרום לה לאבד את בני משפחתה, את חבריה ואת מכריה, את העולם אליו היא רגילה ובעיקר לאבד את האומנות, את הכתיבה ובעיקר את הצילום.

אבל סיגל החליטה שלא לוותר. היא גילתה שהחזרה בתשובה לא דורשת ויתור ולקחה איתה את המצלמה אל המסע אל מעבר למה שפעם היה נראה לה כהרי החושך.




צילומים: סיגל אדלמן

בספר שכתבה היא מתארת את הצעד, את הפחדים ואת העשיה: "לחזור בתשובה היה עבורי אבדן. הפחד מאובדן שיתק אותי למשך כמעט שלוש שנים. אובדן הקשר עם משפחתי, אובדן הקשר עם חברותי, אובדן הקשר עם החיים שהכרתי ואהבתי, הפחד הגדול מאובדן היצירה. יותר לא אכתוב. יותר לא אצלם. לא אצור ! מעבר להרי החושך של בני ברק וירושלים ממתינים לי חיים זרים. הייתי משותקת מפחד."

בשבוע שעבר השיקה סיגל תערוכה של תמונות אותן צילמה במסע החזרה בתשובה. התערוכה "בסוד הדברים" היא תערוכת רטרוספקטיבה המקיפה שלושים שנות יצירה עשירות של סיגל אדלמן. סוד, כמסע אישי של אמנית המתבוננת בעין בוחנת ורגישה על המתרחש בתוכה פנימה כאשה ש"חצתה את הקווים" ונדדה בין עולמות אל ארץ לא נודעת. אשה יוצרת הנעה במרחב ובזמן שבין זרמים, התרחשויות, נופים וניואנסים המהווים את מארג החיים כאן, במקום הזה, ויכולה להם במצלמתה.
סיגל אדלמן צילום חזרה בתשובה מצלמה תערוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד