י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לאחר שנתיים: הסרבן נכלא ונאלץ לתת גט

סרבן גט שעיגן את אשתו במשך שנתיים, כשברבנות חוששים מסרבנות ממושכת, נאלץ לתת גט לאחר שנשלח למאסר בן שבוע

צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
צילום: יוסי זמיר, פלאש 90 צילום: פלאש 90



לאחר התערבות בית הדין הרבני – סרבן גט שעורר סערה, נתן גט לאשתו והיא שוחררה מעגינותה, היום בצהריים בבית הדין בחיפה.

מדובר בסרבן גט קשה, שעיגן את אשתו במשך שנתיים ובמערכת בתי הדין הרבניים חששו כי הדבר להמשך עוד שנים רבות. בשבוע האחרון הקשיח בית הדין את עמדתו ביחס לסרבן הגט, ושלח אותו למאסר בן שבוע ימים. זאת, לאחר שנתפס נוהג ללא רישיון נהיגה, כאשר רישיונו הופקע על ידי בית הדין כחלק מהסנקציות שננקטו נגדו.

הדיינים הבהירו לסרבן כי אם ימשיך בסירובו להעניק גט לאשתו, יוחמר עונשו והוא יישלח לתקופת מאסר ממושכת – עד אשר יינתן הגט.

ביום חמישי בערב פרסמה נשיאת בית המשפט העליון את החלטתה המאשר את עונש המאסר. בהחלטתה כתבה השופטת חיות: "לאחר שעיינתי בטענות הצדדים באתי לידי מסקנה כי אין מקום להתערב בהחלטת בית הדין שהפעיל את סמכותו. אין מדובר בתופעה של מה בכך. המשיב נמנע משך תקופה ארוכה מאוד מלקיים את פסק הדין שניתן בעניינו והורה לו ליתן למבקשת את גטה. על חומרת התנהגות מעין זו ועל הפגיעה שנגרמת בעטיה למבקשת אין צורך להכביר במילים, וכבר נפסק כי על בית הדין הרבני ועל בתי המשפט להילחם בתופעה זו מלחמת חורמה".

ביום שישי בוצעו שיחות ומגעים קדחתניים בין בני הזוג בסיוע הייעוץ המשפטי ואגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים כדי להביא את הצדדים להסכם גירושין ולכוף את סרבן הגט לתת גט לאשתו. בית הדין הרבני בחיפה היה ערוך כבר ביום שישי לסידור הגט אולם הסרבן אטיאס עמד במריו.

הבוקר הובא הסרבן בליווי שירות בתי הסוהר מתחנת המשטרה קישון לבית הדין הרבני בחיפה. לאחר דיון נחתם הסכם גירושין וסודר גט בשעה טובה ומוצלחת בין הצדדים.

מנהל בתי הדין הרבניים הדיין הרב דוד מלכא בירך את העוסקים במלאכה והוסיף "אני שמח שלאחר מאמצים רבים הסיפור הקשה הגיע לסיומו והגברת שוחררה מעגינותה".
סרבן גט בית הדין הרבני מאסר עגונה רשיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד