י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חושש מפריימריז? רביץ מקדם שינוי שיטת ההצבעה בבחירות המקדימות

הקרב על ראשות 'דגל התורה' בביתר עולה שלב: חילוקי דעות בתוך 'דגל' האם לקיים פריימריז לקראת הרכבת הרשימה • יו"ר הסיעה הנוכחי יצחק רביץ טוען, "בדרך כלל לא התקיימו כאן פריימריז. זו החלטה של הרבנים, מה שהם יחליטו אנחנו נבצע"

רביץ וזלץ. צילום: שלומי כהן
רביץ וזלץ. צילום: שלומי כהן



בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' על כוונתו של דודי זלץ להתמודד מול יצחק רביץ על ראשות דגל התורה בעיר ביתר, הרוחות בתוך המפלגה סוערות סביב שאלת קיום פריימריז בעיר.

סגן ראש העיר ויו"ר דגל התורה הנוכחי יצחק רביץ אומר בראיון לעיתון המקומי 'שערים' כי, "בביתר עילית, כמו בשאר הערים הערים שבהן מיוצגות 'דגל התורה', זה לא היה קיים בדרך כלל". לדבריו, "בביתר התקיימו פריימריז רק כאשר נוצרה בעיה בעקבות חלל שנוצר, או כאשר נבל"ע חברנו הרה"ג ר' ישראל איזנשטרק. פעם נוספת הייתה זו כאשר יבדחט"א ר' יצחק פינדרוס עזב את העיר והיה צורך לבחור נציגים אחרים במקומו".

כשהזכירו לרביץ כי גם במערכת הבחירות האחרונות התקיימו 'בחירות מקדימות' בעיר אמר, "בבחירות הקודמות היו בחירות מקדימות מסיבות פנימיות, שאינני רוצה להתייחס אליהן, ואכן, בניגוד למה שמקובל לחשוב שתמיד היה כאן פריימריז - ההיפך הוא הנכון, בדרך כלל לא היה כאן פריימריז, אלא אם לא הייתה ברירה". לדבריו, "זו החלטה של הרבנים, מה שהם יחליטו אנחנו נבצע".

רביץ התייחס בדבריו גם לשיטת הפריימריז בעיר ואמר כי, "בעבר, לכל קהילה מקהילות בני התורה היה נציג אחד או שניים בהנהלת דגל התורה, תלוי בגודל הקהילה. סוכם שכעת, במידה ויערכו פריימריז, כל קהילה תבחר מתוכה מי יהיה הנציג שלה בהנהלת סניף דגל התורה, על ידי בחירות בין המתפללים או באופן אחר, והנציגים הללו, הם יהוו את ההנהלה שבסופו של דבר תהיה הגוף שיבחר את הרשימה".

רביץ הוסיף כי נשקלת אפשרו לפתוח את הפריימריז לכל בני הקהילות "וכל אחד ואחד מהמתפללים של קהילות בני התורה יוכל לבחור".

כך או כך, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', עפ"י התכנון המקורי הפריימריז יערכו בסמוך למועד סגירת הרשימות, לקראת סוף חודש אב, ועד אז יאלצו השניים, יצחק רביץ ודודי זלץ, לחרוש את השטח בכדי להשיג את הרוב הדרוש כדי להוביל את סיעת 'דגל התורה' בקדנציה הקרובה.
יצחק רביץ דודי זלץ ביתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד