י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לונג איילנד: כך נראה ה"כינוס הכללי" של סאטמר • תיעוד ראשון

תיעוד ראשון מהכינוס הגדול של חסידות סאטמר הלילה בלונג איילנד ומשאו של הרבי מסאטמר כנגד הציונות • גלריה

העצרת הגדולה אמש. צילום: בחצרות סאטמר
העצרת הגדולה אמש. צילום: בחצרות סאטמר



אלפי תלמידי וחסידי סאטמר התכנסו הלילה באצטדיון "נעסאו קלסיום" בלונג איילנד בראשות הרבי מהר"א מסאטמר, בכדי לחזק ולשנן את דרכה של סאטמר בהתבדלות מוחלטת מהציונות ואי הכרה במדינה.

רגע השיא של המעמד נרשם בעת דרשתו של מנהיג הקהילה, האדמו"ר מסאטמר, שנאם במשך שעה ועשרים דקות. בדרשתו בירר ושינן הרבי את ספר זקנו הרבי ה'ויואל משה'.

כמו כן נשא דברים באירוע אורח הכבוד מארץ ישראל, ראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך.

האדמו"ר סקר בדרשתו את כל ההיסטוריה של הציונות, מלפני כמאה שנה עד עצם היום הזה. בעיקר דיבר הרבי בכאב על כך שבשנים האחרונות פשטה תופעה שבה חסידי סאטמר שמחים בהצלחת הציונים רח"ל, כאשר אף ב'מקוה נייעס' משוחחים על הצלחת ראש הממשלה והציונים בעולם. זאת, כשהוא מציין את דברי מייסד הקהילה האדמו"ר ר' יואל מסאטמר זצ"ל, לפיהם מי ששמח בשמחת הצלחת הציונים לא יזכה לשמוח בשמחת ביאת המשיח.

חלק נוסף בדבריו של הרבי מסאטמר הוקדש לחשש מגיוס בחורי הישיבות, כשהוא מזהיר כי ישנה גזירה המרחפת על כל בני הישיבות לקראת חודש אלול, כאשר פסק הדין של הבג"ץ יכנס לתוקפו וקרוב ל-50 אלף חרדים יצטרכו להתגייס לצה"ל. האדמו"ר הביע חשש מכך שחברי הכנסת יתפשרו בנושא הקריטי, כשהוא מזהיר: "אם יתפשרו בזה, נצא עוד פעם בצירוף שאר הקהילות יחד להלחם בגזירה הנוראה".

באירוע הכריז האדמו"ר גם על הקמת ארגון חדש בשם "שקל הקודש", שיחלק כסף למוסדות בארץ שאינם נוטלים תקציבים מהממשלה. החלוקה תתבצע תחת מוסד "קרן הצלה", שהוקם על ידי האדמו"ר רבי יואל מסאטמר זצ"ל בדיוק לפני 40 שנה.

צילומים: בחצרות סאטמר

































































סאטמר כינוס כללי לונג איילנד הרב משה שטרנבוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד