ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

איך ינהגו החרדים? • חוק הגיוס יכלול סנקציה של קיצוץ בתקציב הישיבות

האם אנחנו שוב הולכים לקראת משבר קואליציוני חריף שעלול להקדמת הבחירות. על פי הדיווח ב'כאן11', סנקציות פליליות אמנם לא יהיו, אמנם סנקציות כלכליות בדמות קיצוץ בתקציבי הישיבות יהיו גם יהיו - במידה והחרדים לא יעמדו ביעדים

אילוסטרציה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל ,פלאש 90



לקראת הגשת דו"ח ועדת הגיוס בימים הקרובים, במפלגות החרדיות נערכים למאבק פוליטי שעלול להחזיר את הכנסת למשבר קואליציוני חריף ואף להוביל את המדינה לבחירות.

בהמשך לדיווחים כי חוק הגיוס החדש יכלול בתוכו סנקציות כלכליות בלבד, ב'כאן11' דווח אמש כי הסנקציה תהיה קיצוץ בתקציב הישיבות, במידה והחרדים לא יעמדו ביעדי הגיוס שיקבעו בבסיס החוק.

עם זאת, על פי דיווחו של הכתב הפוליטי זאב קם, היעדים יהיו נמוכים מאלו הקיימים כיום בחוק שנפסל ע"י בג"צ.

נציין כי יעדי הגיוס מהווים חלק ניכר מחוק הגיוס, זאת לאחר שבג"ץ כינה את יעדי הגיוס שנקבעו בחוק הקודם כ"בלוף", מאחר ונקבעו יעדים, אך לא נקבעו סנקציות.

ההערכה היא שחברי הכנסת החרדים לא יאפשרו להעביר הצעת חוק הכוללת פגיעה בתקציב הישיבות, הידוע כתקציב העומד בראש סדר העדיפויות של הציבור החרדי.

נזכיר, כי בראיון אתמול (שני) לרזי ברקאי בגל"צ - אמר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן "לא מקובל עלי כלום עד שאראה את הנוסח, אני לא יודע מה הם הולכים להביא, דווקא דיברתי עם גפני וגם הוא לא יודע".

"עד סוף המושב בשלוש קריאות, כי אז חל הבג"ץ, אם עד סוף המושב על פי הדרישות שלנו לא יעבור בשלוש קריאות חד משמעי נפרוש מהממשלה, אמרתי את זה גם לראש הממשלה". הצהיר ליצמן והוסיף, "אנחנו לא נצביע על חוק שלא מקובל עלינו זה מתואם גם עם דרעי, לפי הסקרים אין לנו בעיה עם בחירות".
חוק הגיוס סנקציות כלכליות תקציב הישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד