י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

היסטוריה בסעודיה: נשים עולות על ההגה

המדינה המוסלמית שחיה תחת חוקי השריעה, הייתה האחרונה שאסרה על נשים לנהוג. לפני עשרה חודשים האיסור בוטל והשבוע, נשים ראשונות עולות על הכביש

צילום: Pixabay
צילום: Pixabay



עד השבוע האחרון סעודיה הייתה ככל הנראה המדינה האחרונה בעולם שלא אפשרה לנשים שחיות בה להוציא רישיונות נהיגה ולנהוג. לפני כשנה החליט המלך לאשר במפתיע החלטה שתתיר לנשים הסעודיות ללמוד לנהוג, להוציא רישיון ולעלות על הרכב כנהגות עצמאיות.

בשנים האחרונות קמו תנועות שונות שמטרתן הייתה לעודד את ביטולו של האיסור על נהיגת נשים בסעודיה. התנועות שצברו תאוצה ברשתות החברתיות, קיבלו סיקור נרחב ברחבי העולם ולפני כ-10 חודשים ביטל המלך הצעיר של הממלכה הסעודית את האיסור על נהיגת נשים.

לאחר ביטול האיסור נדרשו עשרה חודשים כדי להתיר את נהיגת הנשים כיוון שהיה על הממלכה הסעודית להקים תשתית ללימודי נהיגה לנשים ואף ללמד את הנהגים הגברים לתקשר עם הנהגות החדשות שיעלו על הכביש וכאמור, השבוע קיבלו הנשים הראשונות את הרישיונות שלהן.

הממלכה הסעודית היא ממלכה מוסלמית שהשריעה הוא החוק הרשמי בה. יתכן שזו הסיבה בשלה נאסר על נשים לנהוג עד לשבוע האחרון. אנשי דת מהמדינה ניסו לספק הסברים המבוססים על החוק האסלמי לאיסור על נהיגת נשים ואמרו כי הגברים הסעודים לא ידעו כיצד להתמודד עם נהגות, או כי מבנה המשפחה הסעודית עלול להתערער אם נשים ינהגו. נשמעו גם טענות האומרות כי נהיגת נשים עלולה לפגוע בבריאות שלהן ועל כן אין לנשים אישור לנהוג.

הענקת הרישיון הראשון היא סמל למהלך שצפוי להפוך את הנשים במדינה לעצמאיות יותר ותלויות פחות ובכך להבטיח כי הן תוכלנה להגיע לבד ובקלות למקומות עבודה למשל ולהגביר את השוויון במדינה.
סעודיה אוטו נשים נהיגה רישיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד