י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לאחר עשור: הודה שביצע מעשים חמורים בילד בבני ברק - וייכלא

וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: עשר וחצי שנים לאחר שתקף ילד בכניסה לבניין מגוריו בחזור מבית הכנסת בליל שבת וביצע בו מעשים חמורים, הודה צעיר מבני ברק במעשה וסיפר כי הוא עצמו נפגע בילדותו. היום בית המשפט גזר עליו היום שנת מאסר

צילום: pixabay
צילום: pixabay צילום: pixabay





וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: בית משפט המחוזי בתל אביב גזר היום שנת מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס ופיצויים, על צעיר בן 25 מבני ברק, שהודה והורשע בעבירות שביצע בילד בן 5.5 בליל שבת לפני עשר וחצי שנים.

הצעיר עצמו סיפר כי בעת שהיה ילד בן 10 היה קרבן לתקיפה על ידי אדם זר המבוגר ממנו. לדבריו לא שיתף איש בכך, גם לא את קרובי משפחתו.

אחד מחבריו, סיפר לבית המשפט כי נחשף לפרטי המקרה בעקבות פרסום באתר 'בחדרי חרדים', ובעקבות כך - חבריו של הנאשם ניתקו איתו קשר. החבר סיפר כי מדובר באיש טוב לב העוזר מאוד לזולת וביקש מבית המשפט להתחשב בכך בעת גזר הדין.

עו"ד סולי לביא מפרקליטות מחוז תל אביב, ביקש שיגזרו עליו לא פחות מ-28 חודשי מאסר, מאחר וזה ניצל את תמימותו של ילד קטן שלא היה יכול להתנגד למעשיו החמורים. עוד טענה כי הכרחי שהעונש יהלום את הפגיעה וטענה כי הפגיעה בנפשו של הילד הייתה קשה.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מדובר בעבירה שבוצעה בשנת 2008, אז צוות זיהוי פלילי של משטרת מרחב דן פתחו בחקירה ואספו ראיות וממצאים פורנזים שנשלחו למעבדה לבדיקה. במאי אשתקד נעצר הנאשם בעקבות תלונה אחרת ונלקחו ממנו דגימות DNA - ולאחר למעלה מחצי שנה נמצאה התאמה עם דגימת DNA שנמצאה בשנת 2008.

מאחר והנאשם לא שהה בישראל, הוא נעצר כעבור תקופה עם שובו מארה"ב ובהמשך הוגש נגדו כתב אישום ומעצרו הוארך עד תום ההליכים. כפי שדיווחנו, על בגדי הילד ב-2008 נמצא DNA התואם את פרופיל ה-DNA של הנאשם. בנוסף, הציגו גם סידור תפילה שנמצא על ידי אבי הילד בזירת האירוע, ובתוכו רשום שמה של הישיבה בה למד הנאשם באותה התקופה.

בניגוד לעמדת הפרקליטות שביקשה להשית עליו 28 חודשי מאסר, טען עו"ד ליאור פרץ פרקליטו של הנאשם, כי ניתן להסתפק בעונש מאסר שיחפוף לתקופת מעצרו, צו מבחן וטיפול שלא במסגרת הקהילה. הוא הזכיר את העובדה כי הנאשם עצמו הותקף בילדותו וכי התקיפה שביצע נעשתה בעת שהוא היה קטין. לטענתו, עמדת הפרקליטות מתעלמת מכך שהשתייכותו הקהילתית מנעה ממנו את האפשרות לחשוף את הפגיעה שלו.

בנוסף, העובדה שהנאשם פנה לטיפול מיוזמתו, אמורה לבוא לידי ביטוי בגזר הדין. באשר לטענה כי הוא עזב את הטיפול לאחר תקופה, נימק זאת בכך שהטיפול אליו נשלח אינו מתאים לאורח חייו החרדי. עוד ביקשו פרקליטו עו"ד ליאור פרץ להתחשב בכך שהוא נטל אחריות על מעשיו מגיל 15 - כבר בחקירתו הראשונית במשטרה, העובדה שהעסק שהקים בבני ברק התפרק עם גילוי הפרשה תוך שהוא חווה דחייה מצד חבריו הקרובים.

עדי ההגנה, אחיו של הנאשם וכן חברו, העידו בפני בית המשפט כי אף הם נפגעו בילדותם והותקפו, והצביעו על הפגיעה ארוכת הטווח מהפגיעה בהיותם ילדים. לאחר שיקלול הנתונים כולם, השופט אברהם הימן קבע את מתחם הענישה בין 9 ל-24 חודשי מאסר בפועל.

השופט התחשב בתקופה הארוכה - 10 שנים - מאז ביצוע העבירה, וגזר עליו כמעט עונש מינימלי של שנת מאסר בפועל - מהם יקוזזו ימי מעצרו בפועל, כחצי שנה, כך שירצה בפועל רק חצי שנה, וזאת מבלי לשקלל ניכוי שליש בהמשך. בנוסף גזר עליו השופט 25 חודשי מאסר על תנאי, קנס של 5,000 ש"ח ופיצוי של 20,000 ש"ח לילד שתקף.

עו"ד ליאור פרץ, פרקליטו של הנאשם אמר ל'בחדרי חרדים' לאחר גזר הדין כי "הסתיים ההליך הפלילי בתיק שנסיבותיו חריגות ונדירות במחוזותינו, כאשר נגזר דינו של מרשי בחלוף 10 שנים ממועד ביצוע העבירה שבוצעה בהיותו קטין".



לדבריו, "בית המשפט איזן נכונה את מכלול השיקולים הרלוונטיים בהתאם לנסיבות התיק והנסיבות האישיות של מרשי, כאשר בחר לגזור על מרשי 12 חודשי מאסר בפועל בלבד, ולא קיבל את עמדתה המחמירה משמעותית של הפרקליטות שדרשה עונש של 28 חודשי מאסר". עו"ד פרץ הביע תקווה כי הנאשם ישוחרר בקרוב מריצוי יתרת מאסרו וישוב לחיי שגרה ככל האדם וכפי שהיה טרם מעצרו.

הערת המערכת: על פי פסק הלכה של רב, 'בחדרי חרדים' מפרסם שמות חשודים או נאשמים בעת הרשעתם, או במקרים בהם ניתן וצריך למנוע אפשרות של פגיעה בנוספים, או בהוראת שעה שקיבלה היתר רב. במקרה זה, בית המשפט אסר את פרסום שמו של הנאשם.
מעשים חמורים תקיפת ילד צעיר עוד ליאור פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד