ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

העליון דחה את הערעור: התוקף ויספיש ייכלא

הסיקריק הנודע יכנס בעוד שלוש שבועות לכלא, לאחר שהורשע בתקיפת רבה של קרית גת ביהמ"ש דחה הבוקר את ערעור הפרקליטות על קלות העונש וטען כי גזר הדין של המחוזי הינו מידתי ומשקף את חומרת מעשיהם

ויספיש. צילום: יעקב לדרמן
ויספיש. צילום: יעקב לדרמן



כמעט שנתיים לאחר שהרב משה הבלין הותקף בביתו על ידי קיצונים, ושלושה חודשים לאחר שבית משפט המחוזי גזר עונשי מאסר בפועל על שלושת התוקפים, בית משפט העליון דחה את הערעור שהגישה הפרקליטות.

שופט בית משפט העליון ארי שהם, קיבל היום החלטה בעניין ערעור שהגישה הפרקליטות נגד קלות העונש נגד השלושה, כך שהדומיננטי שבהם, שלמה זלמן ויספיש, ייכנס בט"ו תמוז לכלא 'אלה' שבבאר שבע.

כזכור, כפי שדווח אז ב'בחדרי חרדים', בתאריך ד' אלול תשע"ו, על רקע הסכם חב"ד וצה"ל, פרצו שלמה זלמן ויספיש (30), יהודה לייב זילברברג (29) ומנחם מנדל ראובן טעפ (27) תושבי בית שמש, לביתו של הגאון הרב משה הבלין בקרית גת, המשמש כחבר בית הדין של חב"ד. נקשו על דלת הבית, הדפו את הרב, נכנסו לביתו, השתוללו, תקעו בשופרות שהביאו עימם, זרקו בתוך הבית את הכרוזים וצעקו לעבר המתלונן שהוא גנב, עוכר ישראל, בושה למשפחתו ולרבי מלובביץ', שהוא מוכר נשמות ומקבל עבורן 600 ₪, שהוא מעביר ילדים על דעתם ומוציא אותם לשמד וכיוצא באלה.

יומיים לאחר מכן, עצרה המשטרה שלושה חשודים ותוך שישה ימים הוגש נגדם כתב אישום. לפיו, ויספיש דחף את דלת הבית על אשת הרב, ועם הזעקת המשטרה אלה עזבו את המקום. בהמשך, חזרו להפגין מתחת לבית, השלושה נעצרו, ובבית המשפט סירבו לשתף פעולה. "אני לא מאמין בבית המשפט הציוני, זה לא בית משפט שמתנהל על פי חוקי התורה. מה שיגיד לנו הרב שלנו - אנחנו נעשה", הבהירו.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', עורכי הדין הגיעו עם הפרקליטות להסדר טיעון מקל בעניין העבירות אך לא לעניין העונש. בית משפט השלום בבאר שבע קיבל את ההסדר ולא גזר עונש מאסר בפועל על שלושת הנאשמים, מעבר לימי המעצר שכבר ריצו.

בפרקליטות לא התייאשו והגישו ערעור לבית משפט המחוזי בבאר שבע, שקיבל את ערעור המדינה לעניין העונש והטיל עונשי מאסר בפועל ופיצוי כספי על שלושת הנאשמים. על שלמה זלמן ויספיש נגזרו 6 חודשי מאסר בפועל וחודשיים מאסר בפועל על זילברברג וטעפ. בנוסף, הושתו פיצויים על השלושה לטובת הרב ואשתו בסך 10,000 ש"ח.

גם לזאת לא הסכימו בפרקליטות והגישו ערעור לבית משפט העליון, ובעקבות כך עוכב ביצוע גזר הדין על הנאשמים, עד היום. השופט אורי שוהם כתב בהחלטתו כי לא מצא פגם בפסק דינו של בית משפט המחוזי, וקבע כי גזר הדין של המחוזי הינו מידתי ומשקף את חומרת מעשיהם של השלושה כך שויספיש ייכלא בעוד שלושה שבועות. השניים האחרים שגם עליהם נגזרו עונשי מאסר בפועל, הסתפקו בימי המעצר שכבר ריצו.
הרב הבלין שלמה זלמן ויספיש הסכם חבד צהל גיוס חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד