י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בשורה בעולם הרפואה וההלכה: רב חדש ל"איחוד הצלה" בני ברק

במעמד לחיים מצומצם, במעונו של הגאון רבי יהודה סילמן, מרבני ארגון איחוד הצלה, בהשתתפות ועדת רבני הארגון, הנהלת איחוד הצלה וראשי הסניף, הוכתר הגאון רבי סיני הלברשטאם, רב אב"ד שיכון ג' בני ברק לרב סניף "איחוד הצלה" בני ברק

צילום: משה גולדשטיין
צילום: משה גולדשטיין



בשורה בעולם הרפואה וההלכה: במעמד לחיים מצומצם, במעונו של הגאון רבי יהודה סילמן, מרבני ארגון איחוד הצלה, בהשתתפות ועדת רבני הארגון, הנהלת איחוד הצלה וראשי הסניף, הוכתר הגאון רבי סיני הלברשטאם, רב אב"ד שיכון ג' בני ברק לרב סניף "איחוד הצלה" בני ברק. הרב הלברשטאם הינו אחיינו של הרב משה הלברשטאם זצוק"ל אשר שימש שנים כרב ההצלה לרב סניף "איחוד הצלה" בני ברק.

כחלק בלתי נפרד מהליווי ההלכתי הצמוד לו זוכים אלפי מתנדבי "איחוד הצלה" - בכלל פעילותם להצלת חיים המאוגדת תחת עשרות סניפי הארגון ברחבי הארץ, הכריזו הערב באיחוד הצלה על ההכתרה המיוחדת, אשר נעשתה בהכוונתם הצמודה של רבני הארגון המלווים הלכתית את הארגון בכל צעד ושעל.

במעמד ההכתרה השתתפו לצד הרבנים, מזכיר ועדת הרבנים הרב אברהם ישעיהו קרליץ, רכז ההלכה הראשי הרב נפתלי הלפרין, נשיא הסניף הרב מרדכי ברזילי וראש הסניף ר' אפי פלדמן.

סניף בני ברק של איחוד הצלה הוקם בשנת תש"ע בברכתם ובעידודם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ומרן פוסק הדור הגאון הגדול רבי ניסים קרליץ, אשר אף טרחו בעצמם והשתתפו במעמד קביעת המזוזות לסניף והאצילו מהודם על המקום, ושיבחו את פעילות המתנדבים המתנהלת במקצועיות רפואית ע"פ ההלכה.

תחת שרביטם של גדולי ישראל שליט"א פועלת וועדת רבני הארגון בראשות הרבנים הגאונים, פוסקי ההלכה הגר"י סילמן, הגר"ש רוזנברג, הגר"ע אויערבך והגר"א דביר, כשאליהם כפוף אגף ההלכה המפעיל את רכזי ההלכה בכל הארץ ואחראי על המסגרת ההלכתית של הפעילות המבצעית של המתנדבים בשבתות וחגים.

סניף בני ברק מנה בתחילת דרכו כ-15 מתנדבים, כשכיום מונה בלעה"ר כ-150 מתנדבים חובשים פרמדיקים ורופאים. רובם הוכשרו בקורסים של איחוד הצלה. עיר התורה והחסידות בני ברק היא העיר וותיקה ועשירית בגודלה בכל ערי הארץ, עם מאפיינים ייחודיים, מתנדבי הסניף זמינים לקריאות חירום בכל שעה, ונותנים מענה גם לכבישים הבין עירוניים מסביב, כשמסביב לשעון נותנים מענה מיידי לתושבים גם באמצעות האמבולנס וניידת טיפול נמרץ ע"י כ- 40 נהגים ביחידת האמבולנסים. בבית המתנדב מתקיימים מדי יום תפילות, שיעורי תורה/הלכה בהם משתתפים המתנדבים הרבים וכן נערך מדי חמישי השיעור השבועי בהשתתפות רבני והנהלת הסניף.

ב"איחוד הצלה" מברכים על הבשורה המשמחת ואומרים כי "כעת עם הכתרת הגאון רבי סיני הלברשטאם לרב החסידי של הסניף, אשר יצטרף לשורה של רבני סניפים נכבדים בכל הארץ, אנו בטוחים כי המהלך יביא למשב רוח חיובי ועוצמתי בהתנהלות היומיומית, ולכח הלכתי חשוב מאין כמותו, אשר יסייע למאות המתנדבים שומרי תורה ומצוות הפועלים להצלת חיים תוך שמירה על כללי ההלכה".

צילום: משה גולדשטיין











איחוד הצלה הכתרת רבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד