י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מקרית אתא לאבינועם ילין: קרעטשניף ירושלים יחגגו שבעים שנה

חסידות קרעטשניף ירושלים תציין שבעים שנה לעלייתו ארצה של האדמו"ר זצ"ל והקמת החסידות בקרית אתא ובירושלים בבית המדרש ברחוב אבינועם ילין 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים לקראת המעמד ההיסטורי

האדמו"ר מקרעטשניף ירושלים. צילום: שוקי לרר
האדמו"ר מקרעטשניף ירושלים. צילום: שוקי לרר



ועידת 'אהבת קדומים' בחצר הקודש קרעטשניף ירושלים תיערך ביום שלישי הקרוב, במעמד היסטורי יתאחדו ויתוועדו החסידים, לרגל ציון 70 שנה להקמת חצר קרעטשניף - ירושלים בארה"ק, מיסודו של האדמו"ר רבי הרשל'ה זי"ע.

המעמד ייערך ביומא דהילולא של האדמו"ר רבי מאיר מקרעטשניף זי"ע, במרכז האירועים 'הדודאים' שבפאתי בני ברק, ואליו יתכנסו כל חסידי, ידידי ואוהדי בית קרעטשניף - ירושלים, בראשות האדמו"ר.

כבר לפני מספר שבועות החלו ההכנות לקראת המעמד, כאשר כל קהל החסידים נחשף לסיפור הקמת חצר הקודש, ונשלחו הזמנות יוקרתיות לבוא ולהשתתף במעמד הגדול מתוך הודאה לה'.

במרכז המעמד הגדול, ישא האדמו"ר מדברות קודשו לרגל יומא דהילולא והמעמד המפואר, וכן יעניק תעודות הוקרה לשותפים לדרך ולעשייה לאורך 70 השנים שחלפו, ועל מסירותם הרבה בעבר ובעתיד לקומם מלכות בית קרעשניף.

קודם פתיחת המעמד תיערך תערוכה מפוארת ומיוחדת המביאה תיעוד אותנטי, על 70 שנות הקמת חצר החסידות, מעת אשר האדמו"ר זי"ע הקים את חצרו בקריית אתא (אז כפר עטה), ועד ימינו אנו.

לאחר מכן יסבו המשתתפים לסעודת הילולא, לצד שולחנות מפוארים כיד המלך. את המעמד ינחה הגה"ח רבי שלמה הורביץ, אשר ישא דברים על תקומת חצר החסידות כאשר למעלה מ-70 שנה מאז עלה האדמו"ר זי"ע לארה"ק בגפו, ולא נותרו עמו כי אם אחד מעיר ושתיים ממשפחה, ובסייעתא דשמיא פרחה החצר וגם ניצבת בכותל המזרח של הקהילות החסידות בארה"ק.

אורח הכבוד מארה"ב הינו הרבני הנגיד המפואר הרב מיכאל אליהו גולדשטיין. ואת משא הכבוד במעמד ישא האדמו"ר מקאסאן, ממקורבי חצר הקודש זה למעלה מיובל שנים.

את המעמד הגדול ילוו בשירה ובנעימה, מקהלת 'מלכות' בניצוחו של פנחס ביכלר, עם בעל המנגן זאנוויל ויינברגר, יחד עם תזמורת 'אורות' בניצוחו של הקלידן שייע ברים.

בשיאו של המעמד, תוקרן לראשונה המצגת המיוחדת והמרגשת 'רבי רבי, מיר ווילן זיך מקשר זיין צו דיר', המשלבת תמונות ומסמכים היסטוריים מרגשים ומרוממים, לצד נעימות מבית אבא וצלילים מרוממי נפש מאוצרה של בית קרעטשניף.

המצגת מספרת את התקשרותם של חסידי קמאי באדמו"ר זי"ע, כאשר היה להם אבא מסור ואהב ופעל למען שארית הפליטה, בהקמת חצר קדשו מתוך מסירות נפש עילאית. בתיעוד היסטורי מרגש ייחשף סיפור התפתחות חצר הקודש תחת נשיאותו, ועד ימינו אנו כשאת המנגינה הזו אי אפשר להפסיק, והיא מוסיפה להתעצם בנשיאות האדמו"ר שליט"א.





























קרעטשניף ירושלים אהבת קדומים שבעים שנה קרית אתא אבינועם ילין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד