י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

קיץ לוהט: הטרנדים החמים לעיצוב הבית

לקראת הקיץ והחגים הבאים עלינו לטובה חושפת המעצבת ואדריכלית הפנים חיה שעשוע, את הטרנדים והעיצובים החדשים המגיעים מתערוכות העיצוב האחרונות בבירות העיצוב - מילאנו ופאריז ומשתלבים אצלנו בבתים

צילום: עידן גור
צילום: עידן גור





קיץ 2018 מביא אתו מגוון רחב מאד של חדשנות שנוגע בכל פינה בחלל הבית. הרעיון המרכזי הוא יציאה מהמראה הקר והקצת מנוכר וחזרה למראה החם והטבעי.

צבעים
הצבעים השולטים הם הצבעים המטאליים. הנחושת, הזהב וצבעי המתכות מסוגים שונים, בשילוב חומרים טבעיים עד כמה שאפשר. ניתן לראות את הצבעים באריחים השונים, בחיפויים קשיחים לקירות הבית המדמים נחושת, בטון, עץ וטקסטורות מיוחדות ומשתלבים גם בחדרי הרחצה.

הטפטים ממשיכים גם הם להיות גורם משמעותי כשכל הקיר הופך לתמונה אחת שלמה. ב-2018 שולטים הטפטים העשירים והיוקרתיים ובנוסף וילונות בשילוב הקטיפה שמשתלבים בכל חלל הבית - גם בחדרי ילדים והורים.


צילום: חיה שעשוע, אדריכלות ועיצוב פנים

ריהוט
חומר העץ בשילוב המטאלי חוזר כאובייקט משמעותי בעיצוב הבית ובעיצוב הסלון בפרט, כך לדוגמה עץ אגוז אמריקאי בעל מרקם חום אפרפר שמשתלב היטב בעיצוב הנקי ומתחבר לחומרים המודרניים ומשדר חום ואווירה ביתית.

את שילוב העץ ניתן לראות במזנונים, שידות ושולחנות ואפילו בשילוב שלו בגופי התאורה. הספריות בנויות בסגנונות שונים, החל מספריית מדפים מרחפים דקיקים שמוברגים אל פלטה נסתרת בקיר גבס ועד ספריה עם נוכחות שאפשר להציב באמצע החלל כמחיצה דקורטיבית ואלגנטית.

ספות עשויות בעיקר מבד הקטיפה שמעניק מרקם רך ונעים, כשהצבעים השולטים הם בעיקר תכלת בהיר, אפור וצהוב חרדל. על הספות מונחות כריות נוי מבדי קטיפה או הדפסים גאומטריים. פרט לספה המרכזית יש את הכורסה שגם באמצעותה ניתן להכניס צבע וייחודיות לחלל.

שטיחים בעבודות יד, בצבעוניות שהופכת אותם לאובייקט מרכזי בחדר ונראים כמו יצירת אומנות מודרנית.

כל מה שקשור בירוק וטבע הוא טרנדי. כדאי לשלב בחדר עציצים בגדלים שונים, אדניות עם צמחים חיים ועוד.

חדרי הילדים - שילוב של מדבקות קיר יוצר טקסטורה מעניינת וקירות מרהיבים ואישיים לכל ילד בחדר בעלות לא יקרה. ציורי ילדים ממסוגרים בשלל צבעים בשילוב של טפטים ווילונות מעניקים לחדר את הצבעוניות ומיטות נסתרות שמתקפלות לתוך ארון מעוצב או שולחן מתקפל לקיר מעוצב משאירות חלל נקי ופתוח לפעילות יומית ורחבה.


צילום: חיה שעשוע, אדריכלות ועיצוב פנים

ריהוט חוץ של מרפסות וגן מורכב בעיקר ממערכות מעוצבות בקפידה שעשויות מחומרים עמידים ויפים כמו אלומיניום ועץ תיק. השולחן הוא כזה שמתאים לארבעה אנשים אבל כשנפתח יכול להכיל גם 12 ברווח.

כמדי שנה מנסים המעצבים והיוצרים למצוא טכנולוגיות חדשות שישדרגו את המראה וגם את הנוחות של הבית. את הטכנולוגיות החדשות שהוצגו השנה ניתן למצוא במספר אלמנטים חדשים:

- וילונות זכוכית למרפסת שנפתחים בהזזה ונסגרים לזכוכית פנורמית. הווילונות (של חברת LUMON הסקנדינבית) יוצרים בעצם חדר נוסף בימי החורף הקר או בימי הקיץ החם.
-אסלה חכמה היא המצאה דיי ותיקה וכך גם הבידה. השילוב בין השניים הוא טכנולוגיה חדשה שמאפשרת נוחות וקידמה.

כדי שהבית לא יראה מוגזם מדי, חשוב לדעת לשלב את הטרנדים במינון הנכון ובטעם טוב. לפני עשיית שינויים משמעותיים חשוב לתת את הדעת והמחשבה לתכנון נכון, פרקטי וגם מתוקצב שכן תקציב מוגדר ומסודר הוא ללא ספק הגורם המרכזי להצלחת הפרויקט.

כדאי לבנות טבלה מפורטת עבור הוצאות נוספות כמו תאורה, טקסטיל ועוד וכדאי שלא לסגור הזמנה בביקור ראשון בחנות אלא לקבל הצעת מחיר ולבדוק אצל המתחרים על מנת למצוא מוצר טוב שיתאים לתקציב.

התנהלות נכונה מקנה שליטה בכל התהליך על מנת להגיע לתוצאה המושלמת.

חיה שעשוע היא אדריכלית ומעצבת פנים כבר למעלה מ-25 שנים. כחוזרת בתשובה היא מגשרת על הפער בין העולמות ומביאה חדשנות מהתערוכות המוכרות בעולם לצד שמירת ערכים ומסורת יהודית.
חיה שעשוע אדריכלית מעצבת פנים עיצוב הבית טרנדים 2018

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד