ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הסקר חושף: הורים מפחדים מבתי הספר

בתי ספר רבים ברחבי הארץ נבנו לפני שנים לא מעטות וכיום הם כבר מיושנים ולא בהכרח בטוחים או מתאימים לכמות התלמידים. סקר 'לובי נשי' בדק ומצא כי אחוזים רבים מההורים חוששים לשלוח את הילדים לבית הספר

צילום: דוד כהן/  פלאש 90
צילום: דוד כהן/ פלאש 90



מטריד: הורים רבים מרגישים שהם נאלצים לשלוח את הילדים שלהם לבית ספר מסוכן, כך עולה מנתוני סקר 'לובי נשי' ב'בחדרי חרדים. הסקר שעלה בעקבות הכתבה על הסכנות במבנה בית הספר 'בית יעקב' בבית וגן חושף תוצאה עגומה, כשהורים רבים שולחים את ילדיהם לבית הספר מתוך תחושת סכנה.

מספר גדול מאוד של 78 אחוזים מההורים מרגישים שמבנה בית הספר של הילדים שלהם מסוכן. 57 אחוזים מכלל ההורים ענו כי בית הספר של ילדיהם מסוכן והגיע הזמן לפעול בנושא, אך 21 אחוזים מההורים ענו כי הם יודעים שבניין בית הספר מסוכן אך זהו המחיר שהם נאלצים לשלם עבור החינוך אותו הם רוצים להעניק לילדים שלהם.

"אם אתם חושבים שהשער הצר הוא הבעיה העיקרית במבנה בית הספר, אתם טועים", אמרה אחת האמהות לתלמידה בבית הספר 'בית יעקב' בבית וגן. "בית הספר בשכונה שלנו גם הוא במצב גרוע עם שירותים לא תקינים, כיסאות מסוכנים ועוד סכנות שונות", הוסיפה אמא לבת בבית ספר 'בית יעקב' אחר בירושלים.

רק 22 אחוזים מההורים טענו כי מבנה בית הספר של הילדים שלהם בטוח לשימוש והם מרגישים בטוחים לשלוח אותם לשם מדי בוקר.

הנתונים מצביעים על כך כי ילדים רבים הולכים מדי בוקר למבנה שבעצם לא בטוח בעבורם ולהורים אין אפשרות לא לשלוח אותם לשם בשל הצורך לצאת לעבוד ובשל חוק חינוך חובה. ניתן לקוות שהבחירות הקרבות לרשויות המקומיות יעודדו את נציגי הציבור בעיריה לצאת ולבדוק את מצב בתי הספר, לנסות לטפל ולשנות או לכל הפחות להבטיח הבטחות מעודדות.
סקר יומי תוצאות בתי ספר סכנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד