י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

במעמד צמרת הממשל הגרמני: הנחת אבן פינה לקמפוס יהודי בברלין

ברלין היהודית רשמה אתמול פרק חסר תקדים בהתפתחותה: צמרת הממשל הגרמנית התייצבה למעמד הנחת אבן פינה לקמפוס יהודי חינוכי והצדיעה לעם היהודי • שר החוץ הגרמני הייקו מאס, נשא נאום חם ומרגש על העם היהודי ובסיום העניק בית מזוזה לרב העיר העומד מאחורי תכנית הקמפוס הגר"י טייכטל • נס מפעים: גשם סוחף החל לרדת מיד בתום האירוע

במעמד צמרת הממשל הגרמני: הנחת אבן פינה לקמפוס יהודי בברלין



ברלין היהודית רשמה אתמול פרק דרמטי בהתפתחותה, במעמד הנחת אבן פינה לקמפוס יהודי-חינוכי מפואר, בהשתתפות צמרת הממשל הגרמני. בשעת צהריים מוקדמת, יהודי ברלין והסביבה התאספו ברחבת המתחם בו יוקם הקמפוס היהודי הענק. הם נהנו משעה של חוויות שהוכנו עבורם, לצלילי מוזיקה חסידית.

את ההמונים קידמו דוכנים של פעילות יהודית, ובהם עמדת רישום למוסדות החינוך של חב"ד בעיר, וכן הצטרפות לשורת תכניות שמפעילה הקהילה היהודית.

מיד לאחר מכן נפתח המעמד הרישמי בהשתתפות שורת בכירים מצמרת הממשל הגרמני, ובהם: שר החוץ הייקו מאס, סגנית נשיא הבונדסאג הגב׳ פטרה פאו, ראש העיר ושר התרבות ד"ר קלאסי לדרר, שר הפנים אנדראס גייזל, שגרירי מדינות חשובות, כעשרה חברי בונדאסטג, ראשי המפלגות הגדולות ובהם ראא’ד סאלח.

את המעמד פתח הרב יהודה טייכטל, רב העיר ברלין ושליח חב"ד, בדברי הערכה לתורמים הנכבדים שהתגייסו להקמת הקמפוס היהודי שעלותו נאמדת בעשרים וחמישה מיליון דולרים.

מאחורי הקלעים, גילה לנו הרב טייכטל, כי הפרויקט זכה לתמיכה ממשלתית, לרבות התערבות של גורם מוסלמי בכיר שדאג לקדם ולדחוף את האישורים הקשורים להקמת הקמפוס.



"זה היום עשה השם נגילה ונשמחה בו״, פתח הרב טייכטל את דבריו, ״אחרי שורת קהילות שנחרבו כאן במדינה, אנחנו זוכים לקיים מעמד של הנחת אבן פיה לקמפוס יהודי ראשון בברלין".

הרב טייכטל הודה לשורת אישים שהתגייסו רבות למען הקמפוס והחל לגולל בפני המשתתפים, קצרות, את סיפור בואו לברלין. "באנו עם כרטיס לכיוון אחד כדי לבנות גשרים״, סיפר, ״אנו עדים לגלים של אנטישמיות באחרונה, אבל זה לא יצליח להם. אנחנו עושים במעשה חיובי, אור דוחה חושך, אהבה דוחה שנאה".

לפתע פסק הגשם

טפטופים ראשונים החלו לרדת והקהל החל לנוע באי נוחות. ״דאגתי שידיד יקר יעתיר בתפילה בציון של הרבי מליובאוויטש״, גילה לנוכחים, ״ ואני בטוח שנקבל את ברכתו״. ויהי לפלא: מיד בתום הטקס החל לרדת גשם זלעפות.

הנואם המרכזי היה שר החוץ הגרמני שהגיע היישר מביקור מדיני בניו יורק. ״בשם ממשלת גרמניה אני רוצה להודות לרב טייכטל על כל מה שאתה עושה כבר שנים רבות למען חיזוק יהדות״, אמר השר, אתה מחזק את כולם, ורווח גדול לממשלת ומדינת גרמניה.

"מי שבונה, נשאר", ציטט השר את מי שהיום הינו נשיא גרמניה פרנק ולטר שטיינמאיר בחנוכת הבית של המרכז היהודי שחנך הרב טייכטל לפני עשור, הראשון, "אני רוצה להוסיף: מי שבונה קמפוס, בונה עתיד.

"שמונים שנה לליל הבדולח, בו נשרפו מרכזים יהודיים, המרכז החדש ינסה לרפאות את הפצע ולמלאות את החלל. אני רוצה למסור תודה אישית לרב טייכטל. חב"ד פועלת בכל העולם לחיזוק החיים היהודיים.

שר החוץ דיבר באופן נחרץ על בטחונה של ישראל. "נעמוד תמיד לצידה של ישראל. יש לי מחוייבות אישית להילחם בכל סוג של אנטישמיות וגזענות. יש לנו אחריות ומחויבות לחיים יהודיים, והאחריות הזו לא נגמרת".

בהמשך האירוע, בארגונו של השליח המסור הרב שמואל סגל ובסיועו של השליח הרב דוד גבירץ, נאמו שורת אישים נוספים על מחוייבותם לשמירת חיים יהודים תוססים בברלין.

אחד הנאומים הבולטים היה של ראאד סאלח, יו"ר מפלגה גדולה בבונדאסטג. הוא דיבר באהדה רבה על הקהילה היהודית ודיבר על הצורך בשמירת החיים היהודיים בגרמניה.

























גרמניה מרכז יהודי ברלין הרב יהודה טייכטל הנחת אבן הפינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד