י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

פסגת טראמפ-קים: הכפתורים הגרעיניים בהכון

נשיא ארה"ב ומנהיג צפון קוריאה נערכים בשעה זו לפגישת הפסגה ההיסטורית, שעשויה להוביל לשלום בין מדינותיהם • במקביל, גם הכפתורים הגרעיניים של שני הצדדים ערוכים ומוכנים לכל תרחיש

קים היום עם ראש ממשלת סינגפור. צילום: רויטרס
קים היום עם ראש ממשלת סינגפור. צילום: רויטרס



כאשר טראמפ - כמו כל נשיא אמריקאי - יוצא מגבולות ארה"ב, הוא לוקח איתו את המזוודה הגריעינית. שם יש את הקוד לשיגור נשק גרעיני כנגד כל מי שינסה לפגוע בארה"ב, גם לסינגפור הגיעה המזוודה של טראמפ.

מה שמסקרן רבים בעולם הוא, איך המנהיג הצפון קוריאני קים ג'ונג-און שולט על הכפתור הגרעיני שלו, ויש לשער שאין לו מזוודה עם קוד גרעיני.

כזכור קים יצא בהצהרה לעולם כי: "יש כפתור גרעיני תמיד על השולחן במשרד שלי", כרמז לשליטתו האישית על ארסנל הגרעין של צפון קוריאה.

טראמפ לא נשאר חייב אז, והגיב בטוויטר. "גם לי יש כפתור גרעיני, אבל הרבה יותר גדול וחזק מאשר של קים והלחצן שלי עובד!"

קוריאה הצפונית היא אחת המדינות הבודדות בעולם שהפיקוד והשליטה על מתקני הגרעין שלה נשמרים בתוך מעגל סגור, בלתי חדיר.

קים, שעלה לשלטון ב -2011, יצא אל מחוץ לצפון קוריאה פעמים בודדות בלבד. הוא נסע לבייג'ינג פעמיים, וחצה לרגע את הגבול באזור המפורז עם דרום קוריאה, כדי לפגוש את נשיא דרום קוריאה לפני יותר מחודש. סינגפור תהיה המדינה הרחוקה ביותר שבה הוא מבקר מאז 2011, והיא מצויה במרחק של קרוב ל-5,000 קילומטר.

מומחים לקוריאה הצפונית טוענים שלא סביר שקים יגיע לסינגפור מבלי שיהיה בטוח כי יש לו שליטה על ארסנל הנשק הגרעיני ושיש לו יכולת להשתמש בו בכל רגע נתון.

"אנחנו לא יודעים איך לקים ג'ונג און יהיה גישה לבקרת השליטה של הגרעין שלו במהלך שהותו בסינגפור, זו שאלה פתוחה", כך אומר אנדרו אוניל, מומחה למדיניות גרעינית של צפון קוריאה באוניברסיטת גריפית' בקווינסלנד, אוסטרליה.

ההשערה של מומחים לצפון קוריאה היא, שקים האציל סמכויות לכמה פקידים נאמנים שנשארו בפיונגיאנג, ובראשם צ'ו ריונג האי, אחד הבכירים הנאמנים על קים, שנראה בשדה התעופה כשהמנהיג המריא לסינגפור. כך מנתח מייקל מאדן, מומחה למנהיגות ומשילות מאתר North 38, שמדווח על המתרחש צפון קוריאה.
קים טראמפ גרעין סינגפור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד