ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

ב.ד.ה. 'החסיד' הראשון מגור שעשה נסיעה משוויץ

בגיל 95 הלך לעולמו הרה"ח ר' לייבל בורנשטיין ז"ל, מזקני וחשוב חסידי גור, אביו של מנכ"ל בית המדרש גור בירושלים ר' יונתן בורנשטיין • 'בחדרי חרדים' עם פרופיל על המנוח

רבי לייבל בורנשטיין ז"ל
רבי לייבל בורנשטיין ז"ל



ברוך דיין האמת: הלילה (רביעי) הלך לעולמו בשיבה טובה, החסיד הישיש רבי יהודה שרגא (לייבל) בורנשטיין ז"ל, מזקני וחשובי חסידי גור והוא בן 95 בפטירתו.

המנוח ז"ל, נולד בעיירה לוקווע שבפולין לאביו רבי אברהם הי"ד, משפחתו היתה ממקורבי חצר גור. לאחר שעבר את השואה בצורה נוראה, היגר לשוויץ, שם נישא לרעייתו - בתו של הרב החסיד רבי אברהם שלמה קובלסקי ז"ל, מהמשפחות הבולטות בקהילה החרדית בציריך שבשוויץ.

ר' לייבל היה מקורבו של האדמו"ר בעל ה'בית ישראל' מגור זצ"ל והיה נציגו של הרבי מגור, לצד ניהול והקמת השטיבל בשוויץ בהוראת הרבי ה'לב שמחה'.

ביום חתונתו העניק לו הרבי ה'בית ישראל', את מעילו החם שהביא מפולין, כאות הוקרה על כל פעילותו למען בית גור.

היה קרוב מאוד לאדמו"רי גור והיה חסיד ראשון שהגיע לירושלים בשם "נסיעה מחו"ל" - דבר שלא היה מצוי אז בחצר חסידות גור.

מכריו סיפרו ל'בחדרי חרדים', כי תמיד סיפר בערגה כי זכה לאריכות ימים, בזכות מצוות כיבוד אב ואם - מצווה שהקפיד עליה בדקדוק רב כל חייו.

בנוסף, סיפר המנוח ז"ל, כי כאשר באו הנאצים לקחת את אביו להורג באחד מימי המלחמה, ביקשו את 'אברהם בורנשטיין', והמנוח הזדהה שזה הוא ולקחו אותו. ובסוף ברח איכשהו והתחבא בבור ביוב עד הלילה.

זכה לראות עולמו בחייו כשהשתדך עם האדמו"ר מגור. נכדו, בן בנו הרב ישראל מרדכי, חתן אצל הרה"צ רבי נחמיה אלתר - בנו של האדמו"ר מגור.

בניו הם: ר' יונתן בורנשטיין, מנכ"ל בית המדרש גור בירושלים והנגיד ר' ישראל מרדכי בורנשטיין משוויץ. חתניו הם: הרב אליהו חיים פשיטיק מירושלים. הרב אברהם אייגר משוויץ, הרב יענקל אולבסקי מירושלים והרב יוסל פיקרסקי מארה"ב.

מסע הלוויתו היום (רביעי) בשעה 11:00 מבית הלוויות שמגר בירושלים דרך בית המדרש הגדול של חסידות גור ברחוב ירמיהו להר הזיתים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
רבי לייבל בורנשטיין חסידות גור ברוך דיין האמת יונתן בורנשטיין הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד