י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תביעה: המועצה לא אישרה בניית בית כנסת

בעקבות סירוב חוזר ונשנה של בניית בית כנסת, הוגשה תביעה נגד המועצה המקומית בשל אפלייה "החוק הפדראלי מגן על כל הקהילות הדתיות מפני אפליה והתנהגות לא חוקית כאשר הם מבקשים לבנות מקום תפילה"

בית כנסת. צילום אילוסטרציה: יצחק הררי, פלאש 90
בית כנסת. צילום אילוסטרציה: יצחק הררי, פלאש 90 צילום: יצחק הררי, פלאש 90



משרד התובע המחוזי בוודקליף ניו ג'רזי, הגיש אתמול (רביעי) תביעה נגד המועצה של וודקליף לייק, בטענה כי סרבה לתת אישור בניית בית כנסת בניגוד לחוק, שמחייב "לתת לאנשים אפשרות לקיים את מצוות דתם". כך לשון התביעה.

על פי כתב התביעה, קהילת חב"ד שנמצאת בוודקליף לייק, הסתובבה תשע שנים בחיפוש אחר שטח המתאים לבניית בית כנסת, עם זאת, כאשר חב"ד ניסו לקנות שלושה אתרים שונים, בין השנים 2005 ו-2013, המועצה סיכלה את הניסיונות הללו בדרכים שונות, כולל רכישת נכסים אלה, ונכס אחר שונה כדי שלא יוכל להפוך בית כנסת.

"החוק הפדראלי מגן על כל הקהילות הדתיות מפני אפליה והתנהגות לא חוקית כאשר הם מבקשים לבנות מקום תפילה". כך מפרסמים כלי תקשורת בארה"ב.

"הזכות להשתמש בשטח לצרכי דת ללא מגבלות היא זכות יסוד חוקתית", כך אומר סגן עוזר היועץ המשפטי לממשלה, ג'ון גור, מהמחלקה לזכויות האזרח של משרד המשפטים האמריקאית.

היועץ המשפטי לניו ג'רזי הגיב לתביעה, ואמר כי "על פי חוקי המדינה, הממשלה לא יכולה להפלות נגד אנשים על בסיס הדת שלהם, הנשיא טראמפ הוא מגן ללא פשרות על הזכות החופשית לדת, ובהנהגתו עומד משרד המשפטים על זכויותיהם של כל האמריקנים, על ידי העלאת המודעות לזכויותינו החוקיות, העתירה לבית הכנסת תעזור לנו להביא עוד מקרים של זכויות אזרח, לזכות במקרים נוספים ולמנוע מלכתחילה אפליה".
תביעה אפלייה בניית בית כנסת חב''ד חופש דת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד