ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

הביע שמחה על הרצח של שירה וישלם 180 ש"ח

גלעד קליינר, הביע שמחה על הירצחה של הנערה שירה בנקי ז"ל, לפני כשלוש שנים במצעד התועבה וישלם רק 180 שקל בלבד עורך דינו: "דברי שמחה על רצח נערה הרגיזו גם אותי אך מכאן ועד לניהול הליך פלילי הדרך ארוכה מאוד"

מטבעות. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
מטבעות. צילום: נתי שוחט, פלאש 90 צילום: נתי שוחט, פלאש 90



גלעד קליינר שהביע שמחה על הירצחה של שירה בנקי ז"ל, נקנס על ידי בית המשפט בסכום פעוט של 180 ש"ח.

בבית משפט השלום באשקלון נערך היום דיון בפני השופט חיים נחמיאס, בעניינו של גלעד קליינר שהביע שמחה על הירצחה של שירה בנקי ז"ל בת 15 בשנת 2015, על ידי ישי שליסל.

בפרקליטות ביקשו בתחילת הדרך לשלוח את קליינר למאסר בפועל, אולם עו"ד איתמר בן גביר פרקליטו של קליינר דרש לקבל לידיו את נתוני הפרקליטות באשר לסגירת תיקים של ערבים ופעילי שמאל קיצוני שהביעו שמחה על מות מתנחלים וחרדים.

השופט נחמיאס הורה בהחלטה תקדימית כי המדינה תספר את כל המידע באשר להתנהלותה ולאור זאת הסכימה הפרקליטות להגיע להסדר טיעון בו נמחקו שלושה אישומים של הסתה ושני סעיפים של הפרת הוראה חוקית.

במסגרת ההסדר חזרה בה הפרקליטות מהדרישה להטיל על קליינר עונשים של מאסר או עבודות שירות ואף מהדרישה להטיל עונש מאסר על תנאי ודרשה עבודות התנדבות (של"צ).

שירות המבחן קבע שקליינר לא מתאים לעבודות של"צ ובדיון היום, המחלוקת היחידה בין הצדדים היא לעניין גובה הקנס. הפרקליטות דרשה קנס כספי של עשרת אלפים ש"ח ואילו עו"ד בן גביר ביקש להסתפק בקנס סמלי והפנה לשורה ארוכה של מקרים בהם נאמרו אמירות דומות על ידי ערבים ששמחו על רצח חיילים בפרקליטות סגרו את התיקים.

השופט נחמיאס החמיא לטיעוני הצדדים וקבע כי "הסנגור חירף נפשו למען הנאשם והפך כל אבן למענו" השופט קבע במקרה של קליינר כי אכן מדובר במקרה חריג עם נסיבות חריגות ולכן הסדר הטיעון הוא סביר ובכוונת בימש לכבדו. "אין גם כל תועלת לאור דברי שירות המבחן להטיל על הנאשם של"צ, ועדיף על כך פגישות עם שירות המבחן ונסיון לשקמו".

במחלוקת לעניין הקנס קבע השופט כי הוא מקבל את מדת הסנגור ואין טעם להשית על קליינר קנס משמעותי ויש לגזור על הנאשם את העונש המתאים לו בתיק שלפניו.

לאור זאת גזר על הנאשם קנס מאה שמונים ש"ח, התחייבות שלא יעבור על אותה עבירה וקבע כי קליינר יעמוד לצו מבחן ויצטרך להגיע לפגישות שבועיות אצל קצינת מבחן.

עו"ד בן גביר אומר בתגובה כי: "מרוצה שכבוד השופט הבכיר קיבל טענותינו ועוד יותר מרוצה מכך שלאחר שדרשתי וקיבלתי החלטה הפרקליטות צריכה לגלות את כל תיקי החקירה שסגרו בעניין ערבים ושמאלנים, הבינו בפרקליטות שכדאי לסיים התיק בהסדר טיעון מאוזן וסביר. דברי שמחה על רצח נערה הרגיזו גם אותי אך מכאן ועד לניהול הליך פלילי הדרך ארוכה מאוד".
שירה בנקי גלעד קליינר מתעד התועבה בית המשפט קנס כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד