י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המחוקק החסידי השליך את החוק לפח • צפו

מחוקק חסיד בעלזא במחוז רוקלנד שבארה"ב השליך באופן תיאטרלי לפח האשפה ניירות הצעת חוק שביקשה לכפות על הישיבות האורתודוקסיות באזור לימודי ליב"ה, והתקבל בתשואות רמות מצד הקהל במליאה

המחוקק החסידי השליך את החוק לפח • צפו



במחוז רוקלנד בארה"ב, בה מכהן חסיד בעלזא בשם אהרון בן ציון וידר, כמחוקק מקומי מטעם המפלגה הדמוקרטית, התקיימה השבוע הצבעה בנוגע להצעה לכפיית לימודי ליב"ה על מוסדות חינוך חרדיים. ההצבעה התמקדה בישיבות בהן אין לימודי חול, ולא עברה בסופו של דבר.

במהלך הדיון הגיעו לישיבת המועצה שני תושבים מהקהילות האורתודוקסיות, כשאחד מהם מדבר בעד החוק, והשני נגדו. אחד הפעילים בעד החוק, נפתלי מוסטר, שדיבר בפני המחוקקים, חרג ממכסת הזמן שהוקצתה לו, ונאלץ להפסיק לדבר לאחר שאנשי האבטחה הורו לו לרדת מדוכן הנואמים.

השני, יוסף פריד, דיבר נגד החוק. פריד הצהיר כי הטענות לפיהן הילדים יוצאים מהמוסדות החרדיים כשהם מסכנים ובלי יכולת להצליח בחיים, פשוט אינן נכונות. הוא הוסיף כי ילדיו שלו לומדים בישיבות, ואינם סובלים בשל כך בשום צורה שהיא.


צילום: Yeshiva world news

כשהגיע תורו של המחוקק החסידי אהרן וידר לנאום במליאה, התקבלו דבריו במחיאות כפיים סוערות מצד הקהל. וידר תקף את אלו הרוצים לפגוע בישיבות ואמר: "אלו שטוענים כי הבחורים בישיבות מסכנים ויש להם חיים אומללים - שקרנים. הם אותם אנשים שמתנכלים לערוב, הם אותם אנשים שלא יכולים לראות את הגידול החסידי באזור. אז הם מביאים את ההשמצות על הישיבות.

"יש במחוז רוקלנד מאות עסקים של חסידים, החסידים מנהלים עסקים גדולים, להגיד שהישיבות מאמללים את הבחורים זה שקר. הדבר היחיד שאני יכול לעשות, זה לזרוק לפח את החוברת של הארגון שמשמיץ את הישיבות", אמר חבר בית המחוקקים, כשהוא מיישם את הצהרתו באופן מידי.

וידר הרים את הפח וזרק את החוברת של הארגון לפח, כפי שדווח ב-Yeshiva world news, והכריז: "בתוך החוברת הזו יש את השם של הישיבה של הבן שלי, הכל שם בחוברת שקר".
רוקלנד מחוקק חסידי בעלזא הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד