י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

היהודי שהמליץ לטראמפ להפריד את ההורים מהילדים

הארגון היהודי המוכר לפי סימון הכשרות OU, מבקר את ממשלו של טראמפ בשל מדיניותו הנוקשה נגד מהגרים לא חוקיים לארה"ב: "מודאגים מאוד מהצעדים שננקטים ומשפיעים על המשפחות ועל יחסי הורה-ילד" מתברר כי מי שהמליץ על המהלך, הוא יועצו היהודי של הנשיא

טראמפ. צילום: pixabay
טראמפ. צילום: pixabay צילום: pixabay



הארגון היהודי האורתודוקסי OU שמוכר לנו כארגון היהודי שנותן כשרות בארה"ב, ואחד מגופי הכשרות הגדולים בעולם פרסם הודעה, בה הוא מבקר את מדיניות ממשל טראמפ, בכל הנוגע לטיפול במהגרים.

בהודעה רשמית שפרסם הארגון שמאגד את כל הקהילות היהודיות האורתודוקסיות בארה"ב, הוא גינה את ההחלטה של רשויות ההגירה, להפריד את הילדים של משפחות המהגרים הלא חוקיים, לאחר שחצו את הגבול לתוך ארצות הברית.

"כארגון יהודי אורתודוקסי שערכיו מעוגנים בתולדות התורה וההיסטוריה היהודית, אנו מודאגים מאוד מהצעדים שננקטים ומשפיעים על המשפחות ועל יחסי הורה-ילד", נכתב בהודעת O.U. "לכן אנו מאמינים כי מדיניות ההגירה, המקלט והמדיניות בגבול צריכה להיות מיושמת באופן שינקוט בכל הצעדים האפשריים כדי לשמור על אחדות ההורים והילדים".

מי שעומד מאחורי המהלך להפריד את ילדי המהגרים מהוריהם, הוא סטיבן מילר, יועצו הבכיר "היהודי" של הנשיא טראמפ.

מילר שמכהן כיועצו הפוליטי מאז ה-20 בינואר 2017, המליץ לטראמפ על מספר דרכים להתמודד עם ההגירה הלא חוקית - אותה הבטיח טראמפ לעצור בקמפיין הבחירות שלו.

בנוסף, ישנה ביקורת קשה של מתנגדי טראמפ על מדיניות ההגירה, בכך שהם מפרידים ילדים מההורים, וכך אלפי ילדים נמצאים במקלטי נוער כשההורים נמצאים במעצר.

מילר כתב את רוב נאומיו של טראמפ בקמפיין הבחירות, ונבחר על ידי טראמפ לכתוב את נאומו בטקס השבעתו לנשיא ב-20 בינואר 2017.

כזכור, על פי המדיניות שיושמה בחודשים האחרונים, בארה"ב מעמידים לדין כל מהגר בלתי חוקי שחצה את גבול ארצות הברית, ומכיוון שילדים אינם יכולים לעמוד לדין עם המבוגרים, הם מקוטלגים כקטינים ללא ליווי ונלקחים לבתי אומנה, דבר שעורר סערה בארה"ב.

ארגונים יהודיים נוספים חתמו על עצומה להפסקת המדיניות הזו, ובהודעה שפרסמו מספר ארגונים נוספים נאמר. "מדיניות זו מערערת את ערכי האומה שלנו ומסכנת את שלומם ורווחתם של אלפי אנשים", נכתב במכתב. "כיהודים, אנו מבינים את מצוקתו של מהגר שנמלט מפני אלימות ודיכוי. אנו מאמינים כי ארצות הברית היא אומה של מהגרים, ואנחנו צריכים להתייחס למהגרים בצורה הגונה".
OU דונלד טראמפ הגירה הורים וילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד