י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חשיבות למידת השפה האנגלית העסקית

מאת: לבנת קיזנר • סינית היא השפה המדוברת ביותר בעולם, אבל זה כמובן נובע מגודל האוכלוסייה הסינית. אנגלית, לעומת זאת, היא השפה הבינלאומית והיא נדרשת יותר ויותר ע"י המעסיקים ברחבי העולם

חשיבות למידת השפה האנגלית העסקית



אם את או אתה עובדים באנגליה, אוסטרליה, ארה"ב או כל מדינה אחרת הדוברת את השפה האנגלית, בכדי להצליח בעבודה אין לכם ברירה אלא ללמוד ללמוד אנגלית עסקית .

יחד עם זאת, גם אם אתם עובדים במדינה אחרת, ששפת האם אינה אנגלית, רוב הסיכויים שתידרשו ללמוד אנגלית, במיוחד אם תעבדו עבור תאגיד בינלאומי או בארגון העוסק בסחר בינלאומי.

ידיעת השפה האנגלית מאפשרת שפה משותפת בינך לבין עמיתך ממדינה אחרת, ובאמצעותה תהיה לכם אפשרות לתקשר ולפתח קשרים עסקיים.

למעשה, 75% מהתקשורת העסקית בעולם מתבצעת באנגלית ו- 80% מהמידע הקיים היום באינטרנט ובמחשבים ברחבי העולם הוא בשפה האנגלית. וזאת למרות שפחות מ-10% מאוכלוסיית העולם דוברת אנגלית כשפת אם.

חשוב להדגיש, כי אנגלית עסקית שונה מאנגלית מדוברת. גם אם אתם יודעים לנהל שיחה בחופשה או לשוחח עם חבר דובר אנגלית, כנראה תתקשו לדבר אנגלית בזירה העסקית.

באנגלית עסקית יש אוצר מילים נרחב שצריך ללמוד ולדעת בכדי לשלוט בסביבה העסקית.

קורס אנגלית עסקית מקצועי עם מרצה ששפת האם שלו היא אנגלית ויש לו ניסיון בזירה העסקית הבינלאומית יקנה לך את הבסיס הנדרש לשפה האנגלית העסקית. בקורס מסוג זה לומדים כיצד להשתמש בשפה במצבים עסקיים יומיומיים נפוצים, כגון שליחת דוא"ל, ביצוע שיחת טלפון, ניהול מו"מ ועוד.

בנוסף, בכדי לנצל את למידת השפה בצורה אפקטיבית ומיטבית, מומלץ להכין רשימת מונחים עסקיים הייחודיים לענף בו אתם עוסקים, לפני השתתפות בקורס מסוג זה, ובמהלך הקורס לקבל מהמרצה תרגום מקצועי לאותם מושגים ומילים, ובכך לחסוך הרבה כאב ראש וזמן בחיפוש המונחים האלה במילון או באינטרנט.

עוד מומלץ לתרגל את המונחים הללו במהלך הקורס מול המרצה בכדי שיוכל לבדוק שאתם משתמשים בהם כראוי במסגרת התרגולים בכתב.
היבט חשוב נוסף הוא תרגול ההבעה בעל פה בצורה מקצועית ובטוחה וללא טעויות. חשוב לעבוד עם המרצה על ההגייה ועל שטף הדיבור במהלך השיעורים, ולתרגל באופן שוטף מול העובדים, הלקוחות והספקים אשר דוברים את השפה.

לסיכום, שיפור האנגלית העסקית שלך יכול לעשות את ההבדל בין כישלון להצלחת העסק, כמו גם הפיתוח האישי והמקצועי שלך.
בהצלחה!

הכותבת היא מנהלת המכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א והמרכז. המכללה העסקית, עם מעל 40 שנות ניסיון, מציעה מגוון רחב של קורסי מקצוע והעשרה בתחום: ניהול כללי, יעוץ עסקי, ניהול פרויקטים, סחר בינ"ל, רכש ולוגיסטיקה, שיווק ומכירות, חשבונאות וכספים והפקת אירועים.
אנגלית עסקית לימודים לבנת קיזנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד