י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ההוראה של ראש הישיבה בשבעה: לחפש נוסח מוסכם

משבר הגיוס: ב'דגל' מנסים למצוא מתווה מוסכם גם על 'אגודה'. זאת לאחר הוראתו המפורשת של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לח"כ גפני - להציג חזית אחידה פרסום ראשון

גפני בניחום אבלים אצל ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין
גפני בניחום אבלים אצל ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין



פרסום ראשון: בעקבות הוראת ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לח"כ משה גפני, בעת ביקורו במעונו, לפיה, יש לתאם עם אגודת ישראל ולהגיע בחזית אחידה בכל נושא חוק דיחוי בני הישיבות, מנסים כעת למצוא מתווה מוסכם אליו יגיעו גם ב'דגל התורה' וגם ב'אגודת ישראל'.

כפי שדווח אתמול ב'בחדרי חרדים', בעיצומם של ימי השבעה אצל ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין היושב שבעה על פטירת בנו ז"ל, הגיע יו"ר ועדת הכספים ו'דגל התורה' חה"כ משה גפני, לדון עם ראש הישיבה שעה קלה לפני ישיבתו עם ראשי הסיעות אצל ראש הממשלה נתניהו. בפגישה שהתקיימה במעונו של ראש הישיבה ברחוב ראב"ד בבני ברק, השתתפו הגאון רבי צבי יהודה אדלשטיין ראש ישיבת 'אורחות תורה', נאמן ביתו הרב דוד שפירא והנכד מוטי פלאי.

במשך שעה ארוכה שטח גפני בפני ראש הישיבה, את כל הצדדים ואת תזכיר החוק החדש, ראש הישיבה אמר כי צריכים להיות בחזית אחידה יחד עם כלל הציבור החרדי בעניין גורלי זה ולכן צריך לתאם עם אגודת ישראל ולראות כיצד אפשר להגיע לעמק השווה.

כבר אתמול התקיימו שיחות בין גורמים בכירים בהנהגה הרוחנית של 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל', לראות כיצד אפשר להגיע למתווה מוסכם על כלל הצדדים ובכך יגיעו לעמדה שווה ללא פרישה מהקואליציה.

בימים הקרובים יתקיים מרתון של פגישות ושליחים בקרב כלל חברי המועצת החסידית, כדי להגיע בעמדה אחידה של כלל יהדות התורה.

בתוך כך, אווירת השלום והקשר בין גדולי האדמו"רים לראש הישיבה, גוררת רצון לשיתוף פעולה בעניינים הפוליטיים באווירת אחדות.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', אתמול הגיע האדמו"ר מגור במיוחד מירושלים, כדי לנחם את ראש הישיבה, במהלך הערב הגיעו גם חברי המועצת האגודאית האדמו"רים מסאדיגורה ומודז'יץ והבוקר (שני) האדמו"ר מויז'ניץ.
תזכיר חוק הגיוס הרב גרשון אדלשטיין משה גפני דגל התורה אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד