י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

עו"ד צבאי לייצוג משפטי בבתי הדין הצבאיים

חיילים הנמצאים בשירות סדיר, שירות קבע ואפילו במילואים, מוצאים את עצמם לעיתים רבות חסרי אונים אל מול מערכת צבאית גדולה שנראה כי לא ממש ניתן לערער עליה

עו"ד צבאי לייצוג משפטי בבתי הדין הצבאיים



חיילים הנמצאים בשירות סדיר, שירות קבע ואפילו במילואים, מוצאים את עצמם לעיתים רבות חסרי אונים אל מול מערכת צבאית גדולה שנראה כי לא ממש ניתן לערער עליה. בשל כך רבים החיילים והחיילות המוצאים עצמם נמצאים במעצר, בריתוק ואף מרצים כמה חודשים טובים ושנים בכלא וזאת מבלי לדעת את הזכויות שלהם או את הדרך להיחלץ מהצרה אליה נקלעו במערכת הצבאית. במקרה כזה צריך להתייעץ עם עורך דין צבאי שמכיר היטב את ההתנהלות עם הצבא.

בנוסף ישנן בזמן השירות הצבאי שלל סיטואציות בעייתיות, בין אם מדובר בגיוס חובה שלא מתאים לכל אחד, עד פקודות שניתנות לחיילים שלא מתבצעות, כאשר סיטואציות אלה יכולות לסבך עד מאד את הפקודים במערכת הצבאית הלוא הם החיילים הסדירים, אנשי הקבע והמילואימניקים.

הדרך להתמודד במערכת צבאית
אחת הדרכים להתמודד עם מערכת צבעית היא שכירת עו"ד צבאי לייצוג משפטי בבתי דין הצבאיים, כאשר ייצוג כזה יכול לסייע במגוון מקרים החל מחקירות מצ"ח, תיקי מצ"ח מקרי של השתמטות משירות, הפרת פקודה, במקרים של אישום בעבירות אלימות או עבירות מין, במקרים של האשמה בהריגה או בפשעי מלחמה ועוד.

אבל מיהם עורכי הדין הצבאיים?
עורכי דין צבאיים הם אנשי מקצוע שמגיעים בדרך כלל מהמערכות הצבאיות. עורכי הדין הם כאלה שמייצגים שלל חיילים בין אם מדובר בייצוג בחקירות מצ"ח, הליכי גיוס, בייצוג בוועדות, במקרים של חוסר התאמה לשירות, בענייני כשירות רפואית ועוד.

כאשר אתם בוחרים עורך דין צבאי יש לשים לב לכמה דגשים בבחירה ביניהם:
מומחיות – שימו לב למומחיות של עורך הדין בתחום הצבאי וודאו כי הוא יכול לייצג אתכם בצורה הטובה ביותר. כיום ישנם עורכי דין צבאיים בעלי ניסיון של 10 שנים לפחות בתחום שיוכלו לייצג אתכם נאמנה.

הצלחות מוכחות – עוד חשוב לבדוק אודות הצלחות עורך הדין כאשר הצלחות אלה אפשר למצוא גם בקטעי עיתונות וגם באתרי אינטרנט ייעודים.
ידע וניסיון במערכת הצבאית – חשוב שעורך הדין יהיה בעל ידע וניסיון במערכת הצבאית.
רקע צבאי - עוד יש לבדוק כי עורך הדין הוא כזה שיש לו רקע והכרה עם התהליכים במערכת הצבאית. עורכי דין שהגיעו מתוך המערכת הצבאית הם כאלה שיוכלו לסייע יותר בכל הקשור להתמודדות עם מוסד זה.

טיפול אישי - בחרו עורך דין שיוכל להקנות לכם טיפול אישי ויחס מקצועי. שימו לב כי עורך הדין יכול להיות לצדכם בכל שעות היממה.
לסיכום, הצבא הוא לא מקום שמתאים לכל אדם, והוא מוסד שבו הדמוקרטיה היא ממנו והאלה תוך שלעיתים מגלה המוסד הצבאי אטימות כנגד האנשים שהגיעו לשרת אותו. במקרים מסוימים ייתכן וגם תצטרכו ייעוץ עם עורך דין פלילי או עו"ד צבאי שיודע להתעסק גם בתחום הפלילים.

בשל כך חשוב לבחור עורך דין צבאי טוב וכזה שיכול לסייע לכם ולייעץ לכם בכל תחום וזאת שתוכלו ליהנות מהתוצאות הטובות ביותר של כל חקירה, וועדה או כתב אישום.
צבאי פלילי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד