י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כך הצלתי עצמי מהמחבל עם הסכין • צפו

לאחר שאמש הודתה שובה מלכה לכל המתפללים עליה, הערב בראיון ל'חדשות הערב' ב'כאן 11' היא משחזרת לראשונה את הפיגוע, איך הצליחה לברוח ולצעוק

צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א



בראיון ל'כאן חדשות' מספרת לראשונה שובה מלכה בת ה-18 שנפצעה קשה מאוד בפיגוע בעפולה לפני כשבועיים, מהיכן מצאה את האומץ לברוח ואיך הצליחה לצעוק ולרוץ כשהמחבל תקף אותה.

"מאיפה אני גיבורה? אני גיבורה מריבונו של עולם", עונה שובה לכתבת 'כאן חדשות'. היא מספרת כי תרגילי ההתגוננות וההגנה העצמית שלמדה בסדנה מיוחדת באולפנה הם אלו שסייעו לה לקום ולברוח וכי הייתה לה הרגשה כי תצטרך להשתמש בתרגילים הללו אז היא תרגלה אותם והתאמנה עליהם: "התרגילים שעושים שמתאמנים על ה'בום', באו אלינו לאולפנה לעשות סדנה כזו להיות בהיכון כשבאים אליך, ישר לצעוק ישר לרוץ. מלמדים לתת בעיטה ולחטוף את הסכין, לא הייתי ברמה כזו, אבל מלמדים לצעוק חזק ולברוח, אז התאמנתי על זה הרבה. הייתה לי תחושה שזה יהיה נצרך".


שובה מלכה בראיון ל'כאן 11'

על הפיגוע עצמו היא עדיין לא רוצה לדבר, אך היא מספרת כי היא זוכרת הכל, ככל שהיא יודעת.

שובה מודה שוב לכולם על התפילות ומספרת כי בעבורה הדקירה שספגה היא לא דקירה פרטית אלא דקירה שדקרה את כל עם ישראל: "תודה לעם ישראל על התפילות שמאוד מחזקות אותנו ועושות רעש בשנים, הדקירה הזו היא לא משהו פרטי שלי היא משהו פרטי שלי, היא משהו של כל עם ישראל".

אין בה כעס, כך מסבירה שובה למראיינת, יש בה הכרת המציאות שפגשה בה ובגופה וכולנו מכירים אותה: "זה לא כעס. אני מכירה את המציאות הזו, זה היה מפגש קטן עם המציאות, עלי על הגוף שלי".
שובה מלכה פיגוע עפולה דקירה בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד