י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מעל 100 כוורות דבורים נשרפו בעוטף עזה

עקב ההצתות הנמשכות בעוטף עזה, נשרפו כליל עוד מעל 60 כוורות גדושות דבש. עד כה נשרפו מעל ל-100 כוורות

מעל 100 כוורות דבורים נשרפו בעוטף עזה
מועצת הדבש





עקב ההצתות הנמשכות בעוטף עזה, נשרפו כליל עוד מעל 60 כוורות גדושות דבש, ושטחי מרעה רבים באזור קיבוץ רעים, בהם מציבים דבוראים מכל אזור הדרום, את כוורותיהם.

עד כה נשרפו מעל ל-100 כוורות כאשר תפוקת הדבש של כוורת עומדת בין 30-50 ק"ג דבש. עקב השריפות נגרם נזק של מאות אלפי שקלים למכוורות מאזור הדרום.

צילום: מועצת הדבש

"לצערי, רוב שטחי המרעה בהם אני מציב את הכוורות בעוטף עזה, נשרפו, מדובר במאות דונם של שטחי צוף, המשמשים כמזון לדבורים" אמר הדבוראי ניצן פצ'ורניק. "כ- 23 כוורות נשרפו כליל ולא אוכל לשקמן, ומאות כוורות נוספות נמצאות בסכנה בכל רגע מהצתה נוספת. מדובר באובדן הכנסה שלא נוכל להשיבו".

צילום: מועצת הדבש

בועז כנות, יו"ר ארגון מגדלי הדבורים בישראל, ודבוראי שכוורותיו נשרפו כליל אומר: "אנו נמצאים בעונת רדיית הדבש, בה, לאחר חודשי עמל רבים, היינו אמורים לרדות את הדבש מהכוורות. השריפות האחרונות כילו עשרות כוורות מלאות דבש, רגע לפני רדייתן, מדובר בהפסד של מאות אלפי שקלים לענף ולדבוראים, וכפועל יוצא גם חקלאי עוטף עזה ניזוקים, מאחר ולא נותרו לנו כוורות עם דבורים להציב בשטחי החקלאות, בכדי להאביק (להפרות) את גידולי החקלאות", אומר כנות.

צילום: מועצת הדבש

עוד הוסיף, כי "מועצת הדבש וארגון מגדלי הדבורים, פועלים על מנת שכל הדבוראים שנפגעו, הן במישור הכלכלי והן ברכוש, עקב ההצתות יקבלו את הפיצוי המתאים. אנו בקשר יומיומי עם כל הדבוראים במרחב דרום ובהתאם להנחיות צה"ל, המשטרה וכיבוי אש, מסייעים בהצלת כמה שיותר כוורות".
טרור העפיפונים עוטף עזה מועצת הדבש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד