י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"שגב התחיל נגד החרדים וסיים כמרגל" • צפו

חבר הכנסת ישראל אייכלר הפתיע את חברי הכנסת במליאה, כשהצליח לקשר בין הפרשה שהסעירה היום את המדינה, עם הגילוי כי השר לשעבר גונן שגב מואשם בריגול למען איראן, לבין חוק הגיוס המוצע והשנוי במחלוקת גם בזירה הפנים-חרדית

שגב. צילום: פלאש 90
שגב. צילום: פלאש 90



שעות לאחר שהותר לפרסום כי השר לשעבר גונן שגב נחשד שריגל לטובת איראן בישראל, חה"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) התייחס הערב (שני) לפרשה החמורה, בנאום שנשא במליאת הכנסת, כשהוא מייצר קישור בין שני נושאים מרכזיים שעל סדר היום הציבורי.

"המדינה מזועזעת מהסיפור של שר האנרגיה והתשתיות לשעבר, גונן שגב, שחשוד בעבירת ריגול עבור איראן. אני רק רוצה להזכיר, שאותו גונן שגב היה פטריוט גדול שהגיע לכנסת בספינה של מפלגת 'צומת' שהסמל שלה היה 'צו גיוס לחרדים'. על ההצהרה הזו הם קיבלו שמונה מנדטים עוד לפני שנולדו כל המפלגות האחרות שעסקו בזה", אמר אייכלר לחבריו בכנסת.

לדבריו: "אחר כך בגד במפלגתו ובימין והצטרף יחד עם גולדפרב לקואלציית אוסלו. בהמשך הספיק גם להסתבך בפלילים ולשבת בבית הסוהר ועכשיו הדרדר עד לריגול עבור האויב המסוכן ביותר לעם היהודי. כך שאינני מתרשם מהפטריוטיות שמגלים כל אלו שרוצים לגייס את החרדים. כפי שאומרים: הפטריוטיזם הוא מפלטו של הנבל".

צפו בנאומו המפתיע של חבר הכנסת

כזכור, היום הותר לפרסום כי בחודש מאי 2018 נעצר על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל השר וחבר הכנסת לשעבר, גונן שגב, בחשד לביצוע עבירות של סיוע לאויב במלחמה ובריגול נגד מדינת ישראל. 

עם תום החקירה, הגישה ביום שישי פרקליטות מחוז ירושלים נגד שגב כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים בגין עבירות אלו וכן בגין ריבוי עבירות של מסירת ידיעה לאויב. כתב האישום אושר בידי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה. 

שגב מונה בינואר 1995 לתפקיד שר האנרגיה והתשתיות בכנסת ה-13, במפלגת 'צומת', אותה הקים רפאל איתן. בשנים האחרונות התגורר בניגריה והגיע לגינאה המשוונית במהלך חודש מאי 2018. שגב הועבר לישראל על פי בקשת משטרת ישראל, לאחר שגינאה המשוונית סירבה להתיר את כניסתו לשטחה על רקע עברו הפלילי. 

שגב נעצר לחקירת השב"כ והמשטרה מיד עם הגעתו לישראל, לאחר שנאסף מידע שהצביע על חשד כי שגב מקיים קשרים עם גורמי המודיעין האיראני ומסייע להם בפעילותם נגד מדינת ישראל. 

בחקירה בשב"כ ובמשטרה התברר כי שגב גויס ופעל כסוכן מטעם המודיעין האיראני. החקירה העלתה כי בשנת 2012 נוצר קשר בין שגב לבין גורמים מהשגרירות האיראנית בניגריה, ובהמשך אף הגיע פעמיים למפגשים באיראן עם מפעיליו, תוך שזהותם כאנשי מודיעין הייתה ברורה לו. 

החקירה העלתה כי שגב נפגש עם מפעיליו האיראניים ברחבי העולם, בבתי מלון ובדירות אשר להערכתו משמשות לפעילות חשאית איראנית. שגב אף קיבל מערכת תקשורת חשאית להצפנת המסרים בינו לבין מפעיליו. 

עוד התברר בחקירה, כי שגב העביר למפעיליו מידע הקשור למשק האנרגיה, לאתרים ביטחוניים בישראל, למבנים ולבעלי תפקידים בגופים מדיניים וביטחוניים, ועוד.
גונן שגב חוק הגיוס ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד