י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שינוי האזהרות על מוצרים • תם עידן: "להחזיק במקום קריר"

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום תקנות שהגיש לה משרד הבריאות, ובהן שינויים בסימון מזון המכיל ממתיקים. במסגרת התקנות החדשות, הוסרו האזהרות "לא לאפייה ולא לבישול", ו"להחזיק במקום קריר" ואושרו אזהרות אחרות

צילום אילוסטרציה: לוי נאזורב
צילום אילוסטרציה: לוי נאזורב



ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום תקנות שהגיש לה משרד הבריאות, ובהן שינויים בסימון מזון המכיל ממתיקים.

הוסרו האזהרות "לא לאפייה ולא לבישול", ו"להחזיק במקום קריר". במקביל, התווספו האזהרות "מכיל מקור של פנילאלנין", "צריכה מופרזת עלולה לגרום לפעילות מעיים מוגברת", והכללת המילים "ממתיק שולחני על בסיס.... (בציון שמות כל הממתיקים שבו" בשם המזון). התקנות ייכנסו לתוקף ב-1 בינואר 2021, על פי חוק סימון מוצרי מזון.

ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני), שהצביעה נגד התקנות, אמרה לנציגי משרד הבריאות: "יש פה הקלה לענקיות המשקאות בסימון התזונתי, בזמן שמתנהלת תובענה ייצוגית ברקע. מדוע בכלל ביצעתם חשיבה חוזרת בסימון הממתיקים המלאכותיים? האם היתה אליכם פנייה מחברות המשקאות?"

בתגובה אמרו מנהל שירותי מזון ארצי, אלי גורדון ומנהל תחום תוספי מזון, יוסף שדה: "חד משמעית לא פנו אלינו. אין שום חשש לצרכן מהחזקה בטמפרטורות גבוהות. במקרה הגרוע ביותר יש רק פגיעה ברמת המתיקות. אנחנו נשענים על חוות דעת מלומדת של איגוד הבטיחות האירופי. האזהרה הזאת מיותרת ולא קיימת בחקיקה האירופית. אנחנו רוצים ליישר קו עם אירופה ועם החקיקה הבינלאומית".

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), ציין: "חשוב להשוות עצמנו לאירופה, זה יועיל מאוד גם בייצוא. עם זאת, מדוע לא להשאיר את הסימון ליתר ביטחון?". מנכ"ל סוכרזית, ליאור לוי: "מפני שכיום יש ידע מדעי חדש שמייתר אותן". גורדון הוסיף: "צריך להחליט אם מיישרים קו עם העולם, או לא. באותה מידה חשוב להוסיף את האזהרות שלא היו קיימות עד כה".
ממתיקים מלאכותיים מוצרי מזון משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד