י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

האלפים זעקו: אבא, אבא - תעזור לנו • צפו

אלפים התכנסו בלונדון לעצרת תפילה וזעקה על גזירת החינוך המרחפת על בתי הספר ותלמודי התורה החרדיים באנגליה. נשיא איגוד הקהילות לאחר העצרת: "ההתנהגות המופתית של אלפי הילדים בכל האירוע הזה היא תוצאה של החינוך המצוין שלנו"

העצרת בלונדון. צילום: dudi braun
העצרת בלונדון. צילום: dudi braun



כ-7000 חרדים, מבוגרים וילדים, לעצרת תפילה וזעקה בסטמפורד היל שבלונדון. האלפים הגיעו לאור קריאת הרבנים לקחת חלק ביום התפילה כדי להתפלל ולזעוק ליושב במרומים על האיום המרחף על בתי הספר ותלמודי התורה החרדיים באנגליה.

העצרת נפתחה בקריאה לילדים, "כשאתם מתפללים תצעקו אבא אבא תעזור לנו". אלפי האנשים זעקו בלב נשבר "שמע ישראל", וקיבלו על עצמם עול מלכות שמים.

העצרת בלונדון. צילום: SM of SM"art" Studios London

הרב דוד פראנד, נשיא איגוד הקהילות האורתודוכסיות, אמר לאחר העצרת: "ההתנהגות המופתית של אלפי הילדים בכל האירוע הזה היא תוצאה של חינוך מצוין ולסטנדרטים המוסריים הגבוהים שהמערכת שלנו מספקת".

הוא הוסיף, "אנחנו זוכים לחיות במדינה סובלנית עם ממשלה שלקחה על עצמה להגן על הדת. עם זאת, ישנם כוחות חילוניים בעלי השפעה המבקשים לפגוע בזכויות שלנו וכולנו התאספנו יחד בתפילה בתקווה שנוכל להמשיך ללמד את ערכי התורה שלנו לדורות הבאים".

כזכור לפני כשבוע המונים זעקו, "עננו אלוקי אברהם עננו" בירושלים בבית המדרש 'בית יהושע' ברחוב מנחת יצחק, לעצרת זעקה נוכח הגזירות של השלטונות בלונדון.

מדובר בסדרת כינוסים ברחבי הקהילות החרדיות שיתקיימו הן באנגליה והן בישראל, לנוכח הגזירות הקשות של משרד החינוך הבריטי המכריח את מוסדות החינוך ללמד את הילדים תכנים שלא הולמים חינוך דתי, שלא לדבר על חינוך חרדי.



כפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', לפני כחצי שנה החלה סערה בקהילה היהודית בלונדון לאור התחייבות של מוסדות - בהם סאטמר, ללמוד לימודי כפירה בגני הילדים, בתמורה לקבלת כסף מהממשלה הבריטית.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בתוכנית ממשלתית בשם: child care – under five שהחלה לפני כ-8 שנים ממנה נהנים כל המוסדות היהודים באנגליה, תוכנית שמתקצבת כל ילד מתחת לגיל 5 ב-5 אלף ליש"ט לשנה, כך שיש מוסדות שמקבלים בתמיכה זו תקציב בסך של יותר מחצי מליון שטרלינג בשנה!

הממשלה דורשת מהמוסדות היהודיים ללמד גם תכנים לא ראויים, כך למשל מוסדות החינוך נדרשים להתחייב שאם מלמדים בחומש בראשית על בריאת העולם, הם יידרשו ללמד במקביל גם על תיאוריית דרווין במקביל, ולומר לילדים כי אלו 2 שיטות אפשריות ולגיטימיות. בנוסף נדרשים ללמד דברים שאינם תואמים את אורח החיים החרדי האמון על כללי הצניעות.

מספר מוסדות בלונדון, בהם אף מוסדות קהילת סאטמר מהרי"י בלונדון חתמו על התוכניות לטענתם בהסכמת בי"ד סאטמר בארה"ב, אולם לאחר שחתמו החלה סערה גדולה בקהילה כאשר כמה מהרבנים במקום הורו למוסדות להפסיק לקבל את התמיכה שמותנית כאמור בלימוד תכני כפירה.

עפ"י הנהלים הקשוחים, מוסד חינוכי שלא ילמד את הילדים מושגים שקשורים לשלוש העבירות החמורות בתורה, לא יקבל תקציב, וזה מצב שיביא לסגירת המוסד.

בניגוד לישראל שמוסדות מקבלים תקציב (50%) גם אם הם לא מלמדים לימודי ליב"ה מלאים, באנגליה הם לא יקבלו אפילו 50 אחוז, אין למוסד אפשרות להתקיים בלי תקציבי ממשלה.

בארץ ישנם מוסדות שלא מקבלים שקל אחד מהמדינה, והם שורדים, מאחר והם מעולם לא קיבלו כסף, והדבר גרם להם לבנות תשתית בלי עזרה של המדינה, באנגליה זה כליון על המוסדות.

מספר תושבי לונדון סיפרו ל'בחדרי חרדים' כי הם שוקלים ברצינות לעלות לישראל. "אין פה מצב לשלוח ילדים לכאלה תכנים, זה כפירה ויהרג ועל יעבור, זה אסון, אנחנו נצטרך ללמד את הילדים שלנו בצורה פיראטית, כמו ברוסיה בזמן הקומניזם, במחתרת".

תושב נוסף סיפר: "אם המוסדות יסגרו, אנחנו לא נוכל אפילו ללמד בצורה פיראטית. ילד שלא הולך למוסד חינוך הרווחה מתערבת, אי אפשר להשאיר פה ילדים בבית".

הקהילות החרדיות אובדי עצות, בעבר הרבה מהתושבים באנגליה היו מרחמים על חבריהם בישראל עם גזירות לפיד נגד מוסדות חינוך חרדיים, היום הם מבינים שגזירות לפיד בארץ הן משחק ילדים לעומת הגזירות באנגליה.

לפני מספר חודשים כמה רבנים מוכרים אמרו שהם יצטרכו לעזוב את אנגליה, והדברים כרגע נמצאים במצב לא טוב. השנה החדשה מתקרבת וכרגע אין פתרון.
גזירת החינוך לונדון עצרת לימודי כפירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד