י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האמת, הופתענו: 100% דיווחו על אפליה בסמינרים

על אף שהעובדות הכואבות בתחום ידועות זה מכבר, התקשינו להאמין למראה הטוטליות של הנתונים שעלו מסקר 'לובי נשי' ב'בחדרי חרדים', כאשר 100% מהמצביעים דיווחו כי עדיין ישנה אפליה גלויה בקבלת תלמידות לסמינרים

צילום: מנדי הכטמן/ פלאש 90
צילום: מנדי הכטמן/ פלאש 90



אנו ניצבים כבר בפתחה של שנת הלימודים תשע"ט, ועדיין, למרות השנים הארוכות בהן נלחמים גורמים שונים באפליה, לא כל התלמידות מתקבלות לסמינרים, והבעיה זועקת לשמים.

100 אחוזים מהמצביעים בסקר 'לובי נשי' ב'בחדרי חרדים' דיווחו כי הם עצמם סבלו, או מכירים מישהו שסבל, מאפליה בוטה ולא התקבל לסמינר.

איש מבין מהמצביעים לא סבור כי האפליה הינה סמויה או כלל לא קיימת, והתוצאה הבוטה כל כך הייתה ברורה.

"כן ועוד איך קיימת אפליה", כתב אחד המגיבים, כשהוא מתאר כיצד הוא באופן אישי מכיר נערה שלא התקבלה לסמינר רק בשל מוצאה, לטענתו ואחת אחרת שדווקא כן התקבלה למרות שלטענתו לא הייתה צריכה להתקבל, גם כן בשל מוצאה.

"לסמינרים יש כוח גדול מדי בידיים", כתב מגיב נוסף.

"לסמינרים יש השפעה על כל העתיד של הנערה", סיפרה נ', אם לילדה המסיימת כיתה ח'. "ברור לי שאם הבת שלי תלך לסמינר נחשב זה ישפיע על ההווה שלה ברמת הדימוי העצמי, ברמת החברה שתהיה סביבה וברמה הרוחנית שלה וישפיע גם על העתיד שלה בשאלת השידוכים בעזרת ה'".

תופעת הבנות שלא מתקבלות לסמינרים קיימת כבר שנים ארוכות, כשמדי שנה עם פתיחת השנה אנו שומעים על תלמידות שנשארו ללא מקום לימודים. בכל 'חופש גדול', ישנם הורים המחפשים את כל מי שיכול להפעיל לחץ על הסמינרים כדי שיקבלו את בתם ללימודים.

הסמינרים מצדם עמוסים מאוד בבנות. הגידול הטבעי בלי עין הרע גרם לכך שמדי שנה כמות הבנות הולכת ועולה, בעוד כמות המקומות בסמינרים הגדולים נשארת זהה, כך שהסמינר נאלץ לבחור מי תתקבל ומי לא, על פי קריטריונים משלו.

"נראה כי הבעיה תמשיך ותגדל, אם לא יהיה שינוי דרסטי שיהפוך את הקערה על פיה", סיכמה אמא של נ' והוסיפה "הלוואי וכולן תלמדנה במקום שלבן חפץ".
אפליה סמינרים קבלה תלמידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד