י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ביקור מפתיע: ליצמן הגיע לרבי ממיטת חוליו

יומיים לאחר שזכה בביקור נדיר בביתו מצד הרבי מגור, עזב סגן השר יעקב ליצמן, את מיטת חוליו ונסע לביקור במעון הנופש של הרבי מבעלזא, על מנת לדון עמו על חוק הגיוס • שעות קודם לכן ביקר את הרבי יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני

ליצמן בביקורו הערב אצל הרבי מבעלזא (באדיבות המצלם)
ליצמן בביקורו הערב אצל הרבי מבעלזא (באדיבות המצלם)



סגן השר, יעקב ליצמן, עזב את מיטת חוליו והופיע הערב במעון הנופש של האדמו"ר מבעלזא בקרית יערים טלז סטון. על השולחן: תזכיר חוק הגיוס ודרישת חברי מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל', להצביע נגד החוק החדש ואף לפרוש מן הקואליציה במידה והוא יקודם.

הגעתו של ליצמן למעונו של האדמו"ר מבעלזא עוררה הערב שיח רב, זאת מכיוון - וכפי שפורסם בהרחבה ב'בחדרי חרדים' - ליצמן ספון בימים האחרונים בביתו בירושלים, זאת לאחר שלא חש בטוב.

ליצמן הציג בפני האדמו"ר את כל ההיבטים בנושא החוק, כשהוא מציין גם את הוראתה הברורה של ה'מועצת' כי החוק לא טוב. זאת, מאחר שבאם הוא אכן יתקבל - הוי אומר שהוא מתבטל אוטומטית אם לא תהיה עמידה ביעדים במשך שלוש שנים ברציפות, כך שלמעשה לא תהיה אז אפשרות לבחור שרוצה לשבת וללמוד לקבל דיחוי, מה שמהווה תקדים שלא היה עד עתה.

כזכור, הבוקר פורסם ב'בחדרי חרדים' כי בשליחותו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, עלה יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, גם הוא למעונו של האדמו"ר מבעלזא, בכדי לתאם עמדה אחידה עם 'אגודת ישראל' בסוגיית הגיוס. אל גפני הצטרף שליחו של הגר"ח קנייבסקי, מזכיר ה'מועצת' אברהם רובינשטיין .

גפני עצמו אמר בראיון ל'בחדרי חרדים', כי בניגוד לעמדת אדמו"רי 'אגודת ישראל' - עמדת 'דגל התורה' היא לתמוך בחוק הגיוס החדש. גפני הבהיר כי אמירה סופית בנושא תגיע רק לאחר התייעצות עם כלל גדולי ישראל.
תזכיר חוק הגיוס הרבי מבעלזא סגן השר ליצמן משה גפני דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד