י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נשיא המועצת לרה"י: "מה אנחנו חיים לפי תקציבים מהגויים האלה?"

נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן הגיע אמש לניחום אבלים אצל ראש מועצגה"ת של 'דגל' הגרי"ג אדלשטיין במהלך השיחה העלה חכם שלום את נושא הגיוס ורמז בהתייחסו לסנקציות הכלכליות: "אנחנו לא חיים לפי התקציבים שלהם" • צפו בתיעוד

גדולי ישראל אמש. צילום: יעקב כהן
גדולי ישראל אמש. צילום: יעקב כהן



תיעוד מיוחד: אמש, בשעות הערב הגיע נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגר"ש כהן לניחום אבלים אצל ראש מועצת גדולי התורה וראש ישיבת פוניבז' הגר"ג אדלשטיין, היושב שעבעה על פטירת בנו. השיחה נמשכה במשך דקות ארוכות כשבמרכזה שוחחו גדולי ישראל בנושא חוק הגיוס שעל הפרק.


השיח בין ראשי הישיבות. באדיבות המצלם

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראה הגר"ש כהן, אומר לגרי"ג אדלשטיין: "יש לנו בעיה קשה עם גיוס בני הישיבות, מאיימים עלינו שלא יתנו תקציבים, מה אנחנו חיים לפי תקציבים מהגוים האלה?!", תהה נשיא מועצת החכמים.

הגר"ש הכהן הוסיף ואמר כי "צריך לעמוד על המשמר, שהתלמידים ילמדו בחשק, וילמדו ויעלו רק בתורה".

"אנחנו לא נשלח אפילו לא אחד לצבא", קבע נשיא מועצת בפני ראש הישיבה וסיפר, "כמה פעמים אני אמרתי שהקב"ה מצווה על בני ישראל, הוא אומר "כל יוצאי צבא"?! אנחנו הצבא של הקדוש ברוך הוא, אנחנו". כך בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'.

ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין השיב להגר"ש כהן, ואמר: "הכל תלוי בזכויות", וכי, "אין מה לדאוג".

הגר"ש כהן חזר והתייחס לסנקציות הכלכליות המוצעות בחוק ואמר: "אנחנו לא חיים לפי התקציבים שלהם... שה' יהיה בעזרנו שנזכה רק להגדיל תורה ולהאדירה, רק לכבוד ה' יתברך".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ביום רביעי החולף, עלו יו"ר ש"ס השר אריה דרעי והשר לשעבר אריאל אטיאס למעונו של נשיא המועצת ודנו יחד עם חבר המועצת הגר"ש בעדני בסעיפי החוק, כעת נחשפת לראשונה דעתם של מועצת חכמי התורה בשיח שניהלו אמש (שלישי) גדולי ישראל בבני ברק.
ניחום אבלים חכם שלום כהן רבי גרשון אדלשטיין חוק הגיוס תיעוד בלעדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד