ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

'המודיע' תוקף את חוק הגיוס ומגייס את לפיד

ביטאון חסידות גור תוקף הבוקר בחריפות את חוק הגיוס שגיבש משרד הביטחון, ובאורח נדיר מצטט מדבריו של יו"ר 'יש עתיד' והמועמד מטעמה לראשות הממשלה - יאיר לפיד מדבריו מסיקים כי "למעשה לא תוכל להתקיים ישיבה בארץ ישראל, ולא יהיה כל יסוד ובסיס להסדר 'תורתו אומנותו'". ומסבירים בכך את הוראת מועצגה"ת החסידית להתנגד לחוק בכל תוקף

לפיד. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
לפיד. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



'המודיע' במתקפה על חוק הגיוס: "הקביעה בחוק המוצע שהוא יפקע ויתבטל מאליו – אינה מאפשרת להשלים עמו".

בצל מרתון המפגשים שעורכים ב'דגל' על מנת לגבש עמדה אחידה בין כלל המפלגות החרדיות, במטרה למנוע משבר קואליציוני סביב חוק הגיוס המוצע, עיתון 'המודיע' בכתבה חריפה נגד חוק הגיוס שגובש על ידי צוות משרד הביטחון.

בכתבה שפורסמה הבוקר (רביעי), מביאים ב'המודיע' באופן חריג, את עמדת סיעת 'יש עתיד', לפיה, "בסיעת 'יש עתיד' מתכוונים לתמוך במתווה חוק הגיוס שהציעה הועדה של משרד הבטחון, משום שלדעתם הוא תואם את מה שהציעו הם בשעתו, וכי יש בחוק המוצע סנקציות כלכליות אם לא יעמדו הישיבות במכסות וביעדים; ובמדה והחוק יפקע כתוצאה מאי עמידה במכסות, הרי שהדבר יהפוך לפלילי".

בעיתון הביאו ציטוט מדברי יו"ר 'יש עתיד' חה"כ יאיר לפיד, שאמר כי, "יש 'יתרון', בחוק המוצע, משום שהיעדים והמכסות יהיו חלק מגוף החוק; הסקנציות הכלכליות יהיו חלק מגוף החוק; וגם פקיעתו הבלתי מותנית, כעבור תקופה בה לא ימומשו היעדים והמכסות – היא חלק מהחוק".

ב'המודיע' הוסיפו והביאו את דברי לפיד שלדבריו, "בהצעת החוק שלו לפני חמש שנים, היעדים והמכסות, היו אמורים להיות נתונים להחלטת משלה מפעם לפעם, ואילו עתה, כל אלו מעוגנים בחוק".

בנוסף, מביאים בעיתון הגוראי את תפוח האדמה הלוהט שהביא את גדולי ישראל להתנגד לחוק המוצע, ונכתב, "עוד מבהירים ב'יש עתיד', כי החוק המוצע קובע, שכאשר הוא יבוטל עקב אי עמידה ביעדים, יחולו הסנקציות והמעמד הפלילי על כל השנתונים, (כולל גם מה שהוגדרו בעבר "1800 עילויים ומתמידים"). כך שלמעשה לא תוכל להתקיים ישיבה בארץ ישראל, ולא יהיה כל יסוד ובסיס להסדר 'תורתו אומנותו'.

לדבריהם, החוק המוצע מוציא את הנציגות הפוליטית מהמשחק, ומי שקובעים הם מערכת הבטחון והצבא בלבד. יעדי הגיוס – הם קשיחים וחד-משמעיים ומעוגנים בחוק".

ב'המודיע' פירטו את התנגדות המועצת החסידית לחוק המוצע וכתבו כי, "כאשר כל המרכיבים הללו מוצעים ומעוגנים בגוף החוק, המציאות אכן הופכת לחמורה ביותר".

בעיתון ציינו "כי אכן, נציגי אגודת ישראל כבר הבהירו בשבוע שעבר, כי יצביעו נגד החוק המוצע במתכונתו, כפי שהורתה מועצת גדולי התורה בישיבתה מיום חמישי האחרון. בנוסף קבעה מועצת גדולי התורה, כי במדה והחוק יועלה להצבעה – ויאושר גם בלי תמיכת הנציגות החרדית, הרי שבמקרה זה יהיה על חברי הכנסת של אגודת ישראל לפרוש מיידית מהקואליציה".

בעיתון נכתב בבירור כי "יראי ה', אינם יכולים לתמוך בחוק הבא לשנות נוהל הקיים מזה 70, ולפיו התאפשר למי שתורתם אומנות לשקוד על מבועי תורה, וכי יש לצאת על כך במחאה שתשמע מקצה עולם ועד סופו".

"הסקנציות הכלכליות שמציעה הצעת החוק על מוסדות תורה; קביעת היעדים והמכסות, הבאים להגביל את מספר לומדי התורה, והקביעה בחוק המוצע שהוא יפקע ויתבטל מאליו אם לא יעמדו 'במכסות וביעדים', אינה מאפשרת להשלים עמו". פירטו את הבעיות בחוק.

"ואשר על כן, כאמור", נכתב, "הורתה מועצת גדולי התורה לנציגים שלא להצביע בעד החוק, אלא להתנגד לו. ואם יעבור למרות זאת, גם בלי קולותיהם, עליהם יהיה לפרוש מיידית מהקואליציה".
המודיע חוק הגיוס יאיר לפיד מעצת גדולי התורה תורתו אומנותו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד