י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הדובר החרדי הותקף בב''ב; אביו יצא להגנתו

הדובר החרדי בצה"ל ישב עם המדים הירוקים בתוך רכבו של אביו ברחובה של העיר החרדית הגדולה, חרדי קיצוני ניגש אל חלון הרכב ותהה כיצד האדם המבוגר משוחח עם "חרד"ק" • את הסיפור המלא והמסקנות ממנו הוא שיתף עם עוקביו בפייסבוק

הדובר החרדי הותקף בב''ב; אביו יצא להגנתו

 


חזקי שכטר, דובר צה"ל לתקשורת החרדית עתיד לסיים את שירותו הצבאי בשבועות הקרובים, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

רגע לפני השחרור, חווה שכטר תקרית לא נעימה בעיר התורה והחסידות בני ברק, בזמן שצעד עם אביו ברחוב, צעיר חרדי קיצוני צעק עליו ועל אביו מילות גנאי.

שכטר שיתף את עוקביו ברשתות החברתיות על אשר אירע, הפוסט שפרסם גרף מאות לייקים ושיתופים כאשר רוב העוקבים חיזקו ושיבחו את שכטר על פעילותו בצה"ל.

"בעוד זמן קצר ממש אסכם את שירותי הצבאי. שנתיים ושמונה חודשים של חוויה וסיפוק.
אבל אני לא כאן כעת בשביל לסכם, את זה נשאיר לחוגר הגזור לספר", כתב שכטר.

בהמשך תיאר את הרדיפה שעבר בשנים האחרונות כשצעד ריכוזים חרדיים: "כחייל חרדי שמתגורר בבני ברק ואינו מתבייש במדים הירוקים. נתקלתי בלא מעט קריאות נאצה, יריקות איומים וכו'. כל מה שתיארתי לא הפריע לי בכלל. אולי להיפך, רק הגביר לי את מוטיבציית השירות. המשפחה שלי תמיד קיבלה אותי בצורה חיובית, גם כשלא הלכתי בתלם. אבל תמיד הציקה לי המחשבה מה ההורים שלי חושבים על שירותי הצבאי".

שכטר תיאר את התקרית הלא נעימה שחווה אמש (שלישי): "נפגשתי עם אבא שלי ברכבו, בלב העיר בני ברק. אני הייתי בדרכי לבסיס ולכן לבשתי את המדים הירוקים. לאחר זמן קצר מגיע בחור צעיר, מוסת לכאורה, שאינו מכיר את העולם, וקורא לאבא שלי בקריאות מבעד לזגוגית החלון. "למה אתה מדבר עם חרדקים" (למי שאינו יודע, חרדקים זהו שם גנאי לחרדי שהתגייס לצבא) "אסור לדבר איתם". מתאר שכטר.

"באינסטינקט הראשוני, כחובב אקשן מושבע, אני פותח את החלון וכמעט מתחיל שיח עם הבחור הנ"ל. אבא מהסה אותי ואומר לבחור: "אסור לי לדבר עם הבן שלי?" הבחור נרתע לשניה, פוסע פסיעה אחורה. הוא לא תיאר לרגע שמדובר באבי. אך לאחר שניה אזר אומץ ואומר לו שוב. "כן, אסור לך". אבא לא נרגע. ראיתי שזה מפריע לו. ובמשפט אחד אומר לבחור: "זה הבן שלי ואני גאה בו" השיח התפתח לכאן ולכאן. אך אני נעצרתי במשפט הזה. זה הספיק לי אבא גאה בי וזה שווה לי את הכל".

"אז תודה לך בחור עלום שם שאני מקווה שתתפכח. מאחל לך שתגיע לראיה הנכונה שלא כל החיים הם תחום אחד מאוד צר. יש עוד אנשים מעבר לקו המחשבה שלך. ולך אבא, רק אומר תודה", סיכם שכטר.

 

שכטר בעת קבלת תעודה בצבא ועם ילדיו ואביו




חזקי שכטר דובר צה''ל חרד''ק תקיפת חיילים חייל חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד